י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הבולשת הפדרלית פשטה על תלמוד-תורה של סאטמר במונרו

פרשת השוחד מעסקנים לקציני משטרה בניו-יורק מסתעפת • חוקרי ה-FBI פשטו הבוקר על חיידר סאטמר בקרית יואל במונרו. בין החשדות - סגירת תיק עם חשדות לפגיעה בילד באמצעות שוחד • כל הפרטים בפרסום ראשון

תלמוד תורה סאטמר
תלמוד תורה סאטמר

 

היום אחרי צהריים (ה') פשטו פקחי ה-FBI על תלמוד תורה סאטמר בקריית יואל שבמונרו. על פי מידע שהגיע ל'בחדרי' ומתפרסם כאן לראשונה, מדובר בהתפתחות דרמטית בפרשייה כאובה, בה נחשד מנהל תלמוד-תורה בפגיעה בתלמידו.

החקירה שהתקיימה בעקבות סרטון שתיעד את הדברים אמנם נסתיימה והתיק נסגר, אולם פרוץ פרשת החשדות לשוחד של עסקנים יהודים בכירים לקציני המשטרה, הביאה לפתיחת החקירה מחדש, לאחר שעלו טענות כי התיק נסגר בעקבות מתן שוחד או טובות הנאה לגורמי החקירה.

אנשי ה-FBI ערכו חיפושים נרחבים בתלמוד תורה, בין היתר תרו אחר מנהל התלמוד תורה. החוקרים אף החרימו מסמכים רבים.

לדברי עד ראיה ל'בחדרי חרדים', "הכול קרה פתאום. פקחי ה-FBI הגיעו בעשרות ופשטו על כל החיידר, שאלו איפה המנהל, ואף דרשו מסמכים רבים. הם פשטו גם על הכיתות, הילדים היו בהלם". בשעה זו עדיין לא נמסרה רשמית סיבת הפשיטה. ויש הטוענים כי זו המשכה של פרשיית החשדות לנטילת כספי מדינה במרמה, ללימודי מחשבים שכלל לא התקיימו.

אך כאמור, עסקנים בכירים בקרית יואל אמרו בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הפשיטה מגיעה בעקבות סרטון ממצלמות האבטחה שפורסם בשבועות האחרונים, בו נראה מלמד מתלמוד תורה סאטמר שבקרית יואל במונרו תוקף ילד.

צויין כי בתגובת הת"ת שפורסמה בשבועות האחרונים נאמר, כי החקירה בעקבות המקרה ההוא נסגרה. אך כאמור, מידע שהגיע ל'בחדרי' מגלה כי החקירה נפתחה מחדש. יחד עם זאת אין וודאות כי הפשיטה היום, אכן קשורה לפתיחת התיק מחדש ובדיקת החשד לסגירתו בקומבינה.

לדברי אחד המעורבים - "תקיפת הילד אירעה לפני שבעה חודשים, אך לפני יותר משנה הסתכסך מנהל הת"ת עם מלמדים בתלמוד תורה, והם התקינו למנהל מצלמת אבטחה בחדר ללא ידיעתו. תיעוד התקיפה החמור היה בידי המלמדים כבר לפני שבעה חודשים, אך רק בשבועות האחרונים, כשהסכסוך עלה מדרגה, למרות סגירת התיק, החליטו לפרסם את התיעוד בכל מקום אפשרי - ברשתות החברתיות, בוואטסאפ, ועוד.

"לאחר שהופץ, הסרטון הגיע לידי ה-FBI, וייתכן כי הפשיטה הגיעה בעקבותיו". לדבריו של העסקן ל'בחדרי חרדים', "מאז שהסרטון הופץ בכל מקום אפשרי, זה עורר רעש גדול, ויכול להיות שה-FBI בחר לתחקר את מנהל התלמוד תורה, שבמוסדותיו צולם הסרטון של תוקף הילד".

יש לציין כי לפני שבוע הגיעו אנשי הממשל מקומי לבדיקה השנתית, בה נבדק האם הילדים שהם מתקצבים תואמים למה שהצהיר התלמוד תורה. לדברי העסקנים, ייתכן שהבדיקה שנערכה בבית הספר סאטמר לפני שבוע נפסלה, מה שהביא את פקחי ה-FBI לבוא ולדרוש מסמכים.

 







תלמוד תורה סאטמר קרית יואל מונרו תקיפת ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד