י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חתן התנ"ך ל'בחדרי': "העיקר הידע לא הזכייה"

אלקנה פרידמן שנבחר היום לחתן התנ"ך לשנת תשע"ו, מתרגש מהזכייה ואומר ל'בחדרי': "לא הייתי בטוח בכלל שאזכה"

אלקנה פרידמן בחידון. צילום: שלומי כהן, פלאש90
אלקנה פרידמן בחידון. צילום: שלומי כהן, פלאש90

 

"העיקר הידע - לא הזכייה", כך אומר חתן התנ"ך העולמי לנוער, אלקנה פרידמן, בשיחה ל'בחדרי חרדים' וחושף: "למדתי בתלמוד תורה בשיטת 'זילברמן' - עם הרבה תנ"ך".

בחור הישיבה אלקנה פרידמן שנבחר היום לחתן התנ"ך העולמי לנוער יהודי לשנת תשע"ו, עדיין מתרגש מהזכייה: "מאוד התרגשתי בחידון", הוא אומר, "זו הייתה גם הנאה רוחנית. הכל, גם הלימוד, גם החזרות וגם הזכיות.

אלקנה מספר על הרקע שלו: "התלמוד תורה בו למדתי, 'תורת חיים', היה בשיטת 'זילברמן', בו למדו הרבה תנ"ך.

"לאחר מכן למדתי בישיבת "בני צבי" בבית אל, שם היה חידון, למדתי, עשיתי בהצלחה את המבחן. למדתי וחזרתי על החומר ימים ולילות במשך שנה שלימה", הוא אומר, "ומשם התקדמתי למחוזי ולארצי, עד שהיום ברוך השם זכיתי.

לדבריו הזכייה באה לו בהפתעה: "לא הייתי בטוח בכלל שאזכה", הוא אומר, "התרגשתי מאוד מאוד שראש הממשלה בירך אותנו. התרגשתי בכך שפגשתי אותו. ההורים שלי גם התרגשו מאוד מאוד, והם אף עודדו אותי בכל מהלך הלימוד והחזרות".

"אבל העיקר זה הלימוד ולא החידון, הידע הוא העיקר כאן", הוא אומר.

החידון התקיים היום בירושלים, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין ושר החינוך נפתלי בנט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס - "אני בא עכשיו ממפגש עם חיילים מצטיינים ואני נשאלתי שם מה הדברים שהייתי רוצה שנישא קדימה ל-68 שנות העצמאות הבאות - ואמרתי מיד אהבה לאדמה לארץ ישראל, ואהבת התנ"ך, אהבת התנ"ך. כי אלה היסודות האמיתיים שעליהם אנחנו עומדים. אנחנו בונים עתיד חדש בארץ ישנה, בארץ עתיקה, והתנ"ך הוא היסוד המוסד של הקיום שלנו.

"אני מאמין בזה לא מן השפה אל החוץ, ככה למדתי בבית אבי, שידע את התנ"ך על בוריו, פרופ' בן ציון נתניהו. ככה למדתי בבית הספר וככה גם למדתי מחמי זכרונו לברכה שמואל בן-ארצי, שהיה חוקר דגול של התנ"ך, מחנך גדול של התנ"ך. ולכן החלטתי כראש ממשלה לחדש את המסורת שהייתה נהוגה מימי דוד בן גוריון ואחר כך אצל מנחם בגין, לחדש את חוג התנ"ך בבית ראש הממשלה על שם חמי זכרונו לברכה שמואל בן-ארצי. ואנחנו נפגשים שם כל כמה חודשים, אני לא יכול להזמין את כולכם, אבל אתם יכולים לצפות בזה.

"זה תמיד מרגש, תמיד מחכים, לא רק על העבר, על ההווה, ודאי על העתיד. ואני חייב להגיד שאני מתברך בעובדה ששמואל, ששלושת בניו היו חתני תנ"ך, אשתי שרה לא הספיקה היא הייתה אז במלחמת יום הכיפורים, אבל זה עבר לנכדו, לאבנר, הוא לימד אותו".,

חתן התנך פרס זכייה אלקנה פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד