י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בעקבות התקנות בגור: ה'וושינגטון פוסט' טוען כי הרבנים הפסידו

העיתון האמריקאי הנחשב מסקר את המאבק החרדי באינטרנט, החל מהמלחמה באפליקציית ווטסאפ וכלה בהוראות לשרוף מכשירי אייפון • לטענתו, הרבנים נכשלו במאבק והחרדים גולשים בהמוניהם ברשת, אך עדיין נמצא 'פתרון יצירתי'

חסידי גור. צילום: פלאש 90
חסידי גור. צילום: פלאש 90

בחדרי world: בעקבות ה'תקנות' החדשות בנושא השימוש באפליקציית ווטסאפ בגור, שפורסמו לראשונה ב'בחדרי חרדים', מתייחס גם אחד העיתונים הנחשבים בעולם, הוושינגטון פוסט, בכתבה למאבק החרדי באינטרנט, וקובע בכותרת כי "הרבנים החרדים מפסידים במלחמה באינטרנט".

העיתון מגולל את המאבק החרדי באינטרנט, את הניסיון לפסול מכשירים שאינם כשירים, הדרישות לצמצם ולהימנע משימוש באפליקציית ווטסאפ, הכנסים על 'הרעות החולות' של פגעי הטכנולוגיה ואפילו ההוראות שניתנו פה ושם לשרוף מכשירי אייפון.

עם זאת, מביא ה'וושינגטון פוסט' מחקר של אוניברסיטת בן גוריון ולפיו החרדים משתמשים באינטרנט כמו כל אוכלוסיה, אוהבים לעקוב בטוויטר ומחזיקים אלפי דפי פייסבוק.

הכתבה מציינת עוד פרק משעשע, בהתבסס על מערכת הפורומים המובילה בעולם החרדי של 'בחדרי חרדים', ומציינת כי הפתרונות שמצאו החרדים לגלישה באינטרנט כוללים שימוש בשמות בדויים במערכת פורומים, וגלישה בשעות הקטנות של הלילה.

עם זאת, העיתון מסייג כי הרבנים לא הפסידו לחלוטין במלחמה, ובמסגרת ניסיון לפחות 'לשלוט' על התופעה, נוצרו פתרונות יצירתיים כמו טלפון כשר שמאפשר גישה לדוא"ל ולחשבון הבנק אך מונע גלישה לא מפוקחת.
תקנות חסידות גור ווטסאפ וושינגטון פוסט בחדרי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד