כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מכשול חדש: התנגדות רחבה בליכוד לממשלת אחדות

השר זאב אלקין וסגני השר ציפי חוטובלי ואיוב קרא מצטרפים לח"כים יואב קיש ואורן חזן ומצהירים על התנגדותם לצירוף המחנה הציוני לקואליציה

הרצוג ונתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרצוג ונתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גוברת ההתנגדות בליכוד לצירוף המחנה הציוני לממשלה: הבוקר (ו) הודיעו עוד שני סגני שרים בליכוד - ציפי חוטובלי ואיוב קרא - על התנגדות לצירוף יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג לממשלה. השניים מצטרפים לחברי הכנסת יואב קיש ואורן חזן שהודיעו אמש על התנגדות.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה: "או אנחנו או הם לא היתה רק סיסמת בחירות, זו אמירה שמשקפת פערים בתפיסות עולם, הציבור בחר בנו ואנו צריכים לקחת את המנדט הזה ולהוביל את ממשלת המחנה הלאומי לפי האג'נדה שבשמה נבחרנו. המחנה הציוני היא מפלגה בהתרסקות, אין לממשלה צורך בהם, ואין סיבה שנזרוק לבוז'י חבל הצלה".

סגן השר ח"כ איוב קרא אמר "העם אמר את דברו – והעם בחר ממשלה לאומית! לא ניצחנו את הבחירות כי היינו בתפקידה של כיפה אדומה כדי להיות קבלני המשנה של השמאל. אין סיבה שנחזור בנו ממה שאמרנו והצגנו בכל מערכת הבחירות – זה או אנחנו או הם! יש לנו ממשלה לאומית יציבה, ועם כל הקשיים אין סיבה שלא תמשיך ותפעל למען ביטחון וכלכלת תושבי ישראל. אני לא רואה כל סיבה לפירוק השותפות הטבעית שלנו עם הבית היהודי וצריך ללחוץ על ליברמן, שעושה למחנה הלאומי כיפה אדומה הפוכה, להיכנס לממשלה. הכנסת העבודה לממשלה תכניס לקואליציה במצב טוב 6 מנדטים או כמספר השרים שיקבלו אבל יביא ומהר לקריסת הקואליציה. כמו שיצחק רבין ז"ל החזיק ממשלה עם 59 מנדטים בטח שאנחנו יכולים לעשות זאת עם 61. צריך להאמין בצדקת דרכנו ושמירה על הגולן וההתיישבות היא רק חלק ממורשתנו ואמונתנו".

גם השר זאב ‏אלקין מתנגד לצירוף המחנה הציוני לממשלה ואומר: "ממשלת אחדות היא מהלך מסוכן למחנה הלאומי כולו, מהלך שימשוך את הממשלה שמאלה".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ אורן חזן אמר אתמול בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הוא מתנגד לצירוף 'המחנה הציוני' לממשלה. לדבריו - "אני ליכודניק מבית, ואני יודע שדרכנו היא לא דרכה של מפלגת העבודה, בטח לא עם האיחוד המטורף של 'המחנה הציוני'. אני לא רואה את עצמי יושב בקואליציה יחד עם אנשים שתומכים במחבלים, ושרואים באינתיפאדה הפלסטינית לגיטימית. שרואים מאבק אלים נגד העם היהודי, וחושבים שזהו מאבק לגיטימי.

"אני לא מצליח להבין איך אנחנו, מפלגה שנבחרה וקיבלה אמון הציבור עם 30 מנדטים, והתחייבה שלא תהיה ממשלת אחדות תשב איתם. הסיבה העיקרית שקיבלנו את הקולות זה בגלל שלא הסכמנו לשבת עם ציפי לבני ובוז'י הרצוג, ועכשיו אנחנו מחפשים כל דרך לצרף אותם".

חזן הוסיף - "במידה והמחנה הציוני תיכנס לממשלה, לא יהיה ערך יותר למשמעת הקואליציונית. יביאו לנו להצבעה דברים של מפלגת העבודה שקשורים להתיישבות, ירושלים ותורת ישראל, דברים שהם רוצים לבטל, לשנות, להרחיק, לבטל את הזהות היהודית שלנו, להפריד דת ומדינה, ולי תהיה מחויבות למשמעת קואליציונית?".

כזכור אמש פרסם ראש האופוזיציה ח"כ הרצוג הודעה בפייסבוק בנושא כניסה לממשלה ואמר כי - "בימים האחרונים שמעתי הרבה תובנות ציניות ולגלגניות מצד פרשנים שתמיד יודעים הכל. אני לא יודע הכל אבל אני יודע מה האמת שלי.

"בשנה האחרונה קיבלתי מידי יום פניות להיכנס לממשלה. לכולן עניתי: לשבת שם בלי להחזיק את ההגה - לא מעניין אותי. אני לא וועדת קישוט. השמועות על פריצת דרך היו מוקדמות. עד לרגע זה לא הונחה בפנינו הצעה הולמת - אם תהיה הצעה ראויה נשקול אותה ברצינות. כולם אוהבים את המושג "אחדות". אבל בעיניי מה שקובע היא שאלת הדרך המשותפת".
ליכוד מחנה ציוני קואליציה אורן חזן זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד