י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כך ניישם את ההחלטות שלנו מבלי להיכשל

אל תישארו עם הספקות, בכל מצב כדאי לקבל החלטה, אבל עשו זאת באופן נכון - כך שהיא גם תיושם

כך ניישם את ההחלטות שלנו מבלי להיכשל

החיים בנויים על החלטות שאנחנו מבצעים בכל רגע ורגע במהלכם. יש הרבה מאוד סוגים של החלטות. החלטות על דברים קטנים ופשוטים כמו מה לאכול לארוחת בוקר, מה ללבוש ואיזה מוזיקה לשמוע היום בדרך לעבודה. אך גם החלטות גדולות כמו כיצד לפעול בחינוך ילדים, היכן לגור, מה יותר חשוב לנו בחיים. החלטות שיכולות לשנות את מסלול חיינו לכאן או לכאן.

ישנם החלטות שאנו מחליטים באותו רגע בדיוק שההתלבטות עולה. ויש החלטות שאנו מתלבטים ימים על גבי ימים ואפילו שנים. הרבה פעמים אנחנו מחליטים על דברים שישנו את החיים שלנו לטובה. נניח שינוי בריאותי, השקעה עסקית, שינוי מקום מגורים והחלטות גורליות אחרות. ולפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו עומדים מול החלטה שאנחנו לא מצליחים לקיים, אנחנו לא עומדים במה שהבטחנו לעצמנו ונכשלים בביצוע ההחלטה שהחלטנו שוב ושוב.

יש שני כללים חשובים בכדי שנצליח לעמוד בהחלטה שלנו.

1. החלטה צריכה להיות משהו שניתן ליישם. לא החלטה כללית גדולה כמו: מהיום אהיה אבא יותר טוב, מהיום אהיה בעל יותר טוב, מהיום אשמור על העסק שלי יותר כדי שיתפתח. כדאי לקחת החלטות יותר ברורות וקטנות כמו: מהיום אקפיד לשבת עם הבן שלי כל יום רבע שעה, או מהיום אגיד לאשתי שתי מחמאות ביום. יש את ההחלטה הגדולה שהיא לדוגמא להיות אבא יותר טוב לילדים שלי ולאחר מכן החלטות קטנות לביצוע. כדי שנגיע לביצוע והצלחה בכל ההחלטה שקיבלנו, עלינו לפרק את ההחלטה להחלטות קטנות, כל החלטה שהיא לא מוגדרת להחלטות קטנות יותר קשה ליישם אותה.

2. הדבר השני שחשוב מאוד להקפיד עליו הוא להכין לוח זמנים מפורט שילווה את ההחלטה מתחילתה ועד סופה. לדוגמא, נניח שההחלטה היא שאני רוצה להשקיע בעסק שלי. יש צורך להחליט, כל יום אני תולה מודעות לפרסום העסק. פעם ביום אני עושה טלפון כדי לפרסם את העסק. אחרי חודש שאני עושה את שני הדברים הללו אני יושב שוב כדי לקבל החלטה להמשך. ברגע שמגבילים את העשייה בלוח זמנים - יותר קל לעמוד בהחלטה מאשר כשמדובר במשהו מעורפל ולא ברור.

כל אדם באשר הוא יכול לבחור ולהחליט בכל רגע נתון, וזה אחד הדברים שהופך אותנו כאנשים לשונים משאר היצורים החיים על הפני האדמה. ההחלטה לעשות דברים אחרת נמצאת בידיים שלנו. אנחנו יכולים להחליט על דברים קטנים כמו ללבוש בגד אחר. לשתות שוקו במקום קפה. ללבוש נעל ספורט במקום נעל אלגנט, ואנחנו יכולים להחליט לאהוב במקום לשנוא, להחליט לחייך לסביבה במקום לכעוס. להחליט להיות אדם טוב יותר במקום להמשיך ולדשדש במקום.

תמיד אפשר להחליט להתנהג ולעשות דברים אחרת - גם אם ההחלטה תהיה קטנה ולא נראית רלוונטית או שתועיל בכלל. לדוגמא אדם כעסן שמישהו הרגיז אותו מאוד. להחליט ברגע שהרגיזו אותו לא להגיב בכלל זה קשה מאוד. אבל להחליט לחכות חמש דקות לפני שהוא מגיב כדי שהתגובה תהיה מתונה יותר, זה יותר קל. נכון שזאת נראית החלטה קטנה וחסרת משמעות. בפועל זאת החלטה שמשנה את פני הדברים לטובה. והצטברות של החלטות כאלה תשנה דברים גדולים.

תמיד נוכל בכל מצב לעשות אפילו משהו הכי קטן. כמו למשל להחליט להיות שמחים אפילו לדקה אחת כשאנחנו ממש עצובים. את המוח האנושי אפשר להרגיל לכל דבר. זה רק עניין של מאבק תמידי. להיות מודעים להחלטות שלנו כדי לבצע שינוי בפועל. כל הזמן להחליט ולעמוד בהחלטות.
נכון שלפעמים קשה להחליט ולפעמים אנחנו מבינים שההחלטה שקיבלנו לא נכונה, שאולי היה עדיף אם היינו מקבלים החלטה אחרת. מה שחשוב לזכור זה שקודם כל חשוב כן לדעת להחליט. הספקות גורמים לחיבוטי נפש, ועדיף לקבל החלטה גם אם היא קשה וכואבת לפעמים. זה עדיף מהספקות.

חשוב מאוד גם לדעת לשים תאריך שבו נחשוב אם ההחלטה שלנו היא נכונה או שכדאי לשנות את חלקה או את כולה. לפעמים במבט לאחור אפשר לראות שהחלטה קצת שונה או החלטה אחרת יכולה הייתה יותר להועיל מההחלטה שקיבלנו. טוב לדעת שאפשר גם לפרמט הכל מחדש. להחליט החלטה שונה ולפעול על פיה. העיקר זה לעשות חושבים.

כאשר אדם מחליט החלטה עליו להרגיש ולדעת בוודאות שמה שהוא החליט היה הכי נכון בשבילו באותו רגע נתון. גם אם במבט לאחור זה לא בטוח שזה הכי נכון, באותו רגע שבו הוא החליט את ההחלטה - זה היה הכי נכון במאה אחוז. ספקות בנושא לא יתרמו לעתיד ובטח שלא לעבר.

ההבדל המהותי בין אנשים שמצליחים לבצע שינויים בחיים שלהם הוא היכולת לקבל החלטה ולעמוד מאחורי ההחלטה הזו. ברגע שאדם יודע ויכול לקבל החלטות ולעמוד מאחוריהן והכי חשוב להוציא אותן לפועל או לדעת לשנות אותן במקרה הצורך - זה הופך אותו לאדם מצליח יותר וטוב יותר.
וכמובן שכל זה לא יכול לצאת לפועל ללא סייעתא דשמיא. תפילה קטנה לפני כל החלטה גדולה או קטנה רק תועיל.

החלטות בריאות ונכונות!

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספר 10 דקות לבריאות שלך.
לתגובות הארות והערות [email protected] :
החלטות כשלונות יישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד