כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

הפגזת מורדים הרגה את מס' 2 של חיזבאללה?

לדברי מקורות לבנוניים, המפקד הצבאי של חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין, נהרג בהפגזה ארטילרית • סיכום חדשות השבת

צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90
צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90

בליל שבת נורו יריות ונזרקו רימוני הלם לעבר בית בכפר כנא. הרקע הוא כפי הנראה, סכסוך בין משפחות. כתוצאה מכך, 2 נשים וילד כבן 5 פונו לבית החולים האיטלקי בנצרת עקב חרדה ולבית נגרם נזק.

בליל שבת סמוך לחצות אירעה תאונת דרכים ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן, הולך רגל שנפגע מרכב ונפצע. כונני איחוד הצלה וחובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים איכילוב גבר כבן 35 במצב בינוני עם פגיעת ראש.

ביוקנעם, צעיר כבן 25, נפצע בפלג גופו העליון כפי הנראה מחפץ חד. הוא פונה לבית חולים רמב"ם בחיפה במצב בינוני. שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום, אספו ממצאים בזירה ופתחו בחקירת הארוע.

בשבת בבוקר אירעה תאונת דרכים קשה בחורפיש. פעוט כבן שנה נפגע מרכב בחצר ביתו. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה במצב אנוש, תוך כדי פעולות החייאה ממושכות והוכנס לחדר הלם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו לאחר פעולות החייאה נוספות.

לפנות בוקר שבת, באתר המחצבה הסמוך למושבה כנרת נגנב ציוד מכני כבד. מספר חשודים הגיעו לאתר ובאיומים על השומר גנבו ציוד באגר שחנה במקום. שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום, פתחו בסריקות נרחבות אחר החשודים, אספו ממצאים בזירה ופתחו בחקירת הארוע.

במהלך ליל שבת, בשעה שנקודת השיטור הקהילתי באחד מכפרי הגליל לא הייתה מאויישת, הסירו אלמונים את דגל ישראל שתלוי מחוץ לנקודה ותלו במקומו את דגל הרשות הפלשתינית. כמו כן פגעו במצלמות האבטחה שהיו במקום. משטרת ישראל נמסר כי ״רואים בחומרה פגיעה בסמלי שלטון והשחתה של רכוש ציבורי ונפעל בנחישות למיצוי הדין עם המעורבים״.

בצהרי שבת הגיע עצמאית לבית החולים אסף הרופא צעיר כבן 25 מלוד כשהוא פצוע ירי ברגלו במצב קל. נסיבות האירוע בבדיקה.

שני אירועי שוד מזוין באום אל פאחם בליל שבת: בשכ' עין ג'ראר רעול פנים חמוש בנשק נכנס לסופרמרקט ירה בקירות, ללא נפגעים. נמלט רגלית מהמקום עם כסף וסיגריות. כמו״כ, בשכונת מחמיד שני רעולי פנים נכנסו למכולת בוצע ירי באוויר ובאיומים שדדו מהמוכר כסף וסיגריות ונמלטו מהמקום. כוחות משטרה הוקפצו לאירועים אלה, ביצעו סריקות ונפתחה חקירה.

אחר הצהרים במוקד 100 של משטרת ישראל התקבל דיווח על אדם שנדקר בתוך דירה בחדרה, רח' תרנ"א. שוטרי משטרת ישראל הוקפצו למקום. הנדקר פונה במצב בינוני לביה״ח הלל יפה. החשוד בדקירה אותר בקרבת מקום ונעצר. האירוע ככה״נ פלילי.

אחר הצהרים בעקבות דיווח למוקד מאה של המשטרה אודות פצוע ירי במצב בינוני בכביש 40 סמוך לכלא אשל, הוקפצו למקום שוטרים, טרם אותרה זירה, נסיבוות האירוע בחקירה.

בשעה 13:31 נמסר למד"א מרחב גלבוע על ילדה מעורפלת הכרה בנחל תבור סמוך לגזית. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח העמק ילדה כבת 8 במצב קשה עם מכת חום.

חדשות חוץ
בבוקר שבת פורסם בערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל-מנאר, כי המפקד הצבאי של חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין שחוסל ביום חמישי, נהרג בהפגזה ארטילרית של המורדים בסוריה. "תוצאת החקירה תגביר את הנחישות שלנו ואת הרצון שלנו להמשיך להילחם בכנופיות הנפשעות" פורסם.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה אף הוא עם חיזבאללה, דיווח כי טיל מונחה מתקדם הוא שהביא למותו, מדובר על פי העיתון, בפעולה טכנולוגית ברמה גבוהה שיש רק למדינות מתקדמות.

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי לא היו מטוסים אמריקניים או מטוסים של הקואליציה נגד דאעש באזור שבו חוסל בכיר חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין, יורשו של עימאד מורניה.

שליח האו"ם למזרח התיכון טריה לארסן אמר כי מעורבתו של ארגון חיזבאללה בסכסוכים בסוריה ובעיראק עלולה לסכן את לבנון, שבה, לדבריו, מתרחבות פעולותיהם של ארגון המדינה האיסלאמית - דאעש וג'בהת אל-נוסרה. עוד הזהיר "זה מסכן את הריבונות של לבנון, את יציבותה ואת עצמאותה הפוליטית".

נשיא ארגנטינה לשעבר קרלוס מנם אמר כי הוא מאמין שבנו נרצח לפני 21 שנה על ידי אירגון חיזבאללה. בעדות שמסר מנם הוא לא סיפק פרטים נוספים, אך מזה זמן רב טוענים הוא ואשתו כי בנם נרצח ולא נהרג סתם כך.

שירותי הבריאות בפורטו ריקו שבקריביים הודיעו לפני זמן קצר כי התגלה מקרה ראשון של מיקרוצפליה בעובר כתוצאה מהידבקות בנגיף הזיקה. בהודעה נמסר כי העובר הועבר לגורמי הרפואה בידי אישה אנונימית. במקביל, מקרה ראשון של נגיף הזיקה אובחן בסינגפור, תושב המדינה ששהה לאחרונה בברזיל במשך יותר מחודש.

לפחות שלושה בני אדם נהרגו ו-26 נפצעו במהלך קטטה בהשתתפות מאות אנשים בבית קברות במוסקבה בירת רוסיה. על פי כלי תקשורת במדינה, רבים מהמתקוטטים היו חמושים באלות ומוטות ברזל וברקע נשמעו יריות. כ-50 בני אדם נעצרו. לפי משרד הפנים הרוסי, הקטטה פרצה בעקבות מחלוקת באשר לזכות לעבוד במתחם.

ממשלת גרמניה צפויה להשקיע 93.6 מיליארד אירו בחמש השנים הקרובות בסיוע לפליטים. כך דיווח השבועון הגרמני "דר שפיגל", על פי מסמך של משרד האוצר הגרמני שבו נכתב כי עלויות הרווחה יגדלו מ-16 מיליארד אירו השנה לכ-20 מיליארד ב-2020. דובר משרד האוצר סירב להגיב לדיווח, אך אישר כי מתנהלים דיונים בנוגע לתקצוב התמיכה.

מזכיר ההגנה האמריקני אשטון קרטר אמר בהצהרה מהבית הלבן בליל שבת כי ארצות הברית מברכת על הצטרפותה של בלגיה לתקיפות האוויריות נגד ארגון המדינה האיסלאמית - דאעש בסוריה בחודש יולי.

64 בני אדם נהרגו במדינת בנגלדש שבדרום-מזרח אסיה ביומיים האחרונים כתוצאה ממכות ברק. מכות הברק המרובות נגרמות בשל סופות טרופיות שמשתוללות במדינה, ועל פי דיווחים בעיתונים מקומיים רוב הנפגעים הם חקלאים באזורים הכפריים שנמצאים בעיצומה של עונת הקציר.

מומחה של האו"ם אמר כי צבא קונגו קיבל אימונים ואקדחים מקבוצה של 30 מאמנים צבאיים מצפון קוריאה, וזאת למרות הסנקציות שאוסרות על פיונגיאנג לייצא נשק או לספק אימונים צבאיים לצבאות זרים.

יותר מ-20 חיילים ואנשי מיליציות סורים נהרגו במתקפה של דאעש על בית חולים בעיר דיר א-זור, בצפון-מזרח סוריה. כך נמסר ממרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה. ראש המרכז, ראמי עבד אל-רחמן, הוסיף שאבד הקשר עם הצוות הרפואי בבית החולים.

9,000 תושבים בעיירה ססנה הסמוכה למדריד קיבלו הוראה להתפנות מבתיהם בשל שריפת ענק שפרצה במזבלת צמיגים. עשרה צוותי כיבוי פועלים זה 14 שעות לכיבוי השריפה. מסוקים ומטוסי כיבוי הוזעקו למקום כדי לסייע.

טורקיה והקואליציה הצבאית בהנהגת ארצות הברית הרגו 45 אנשי דאעש בתקיפות אוויריות והפצצות שבוצעו באזור העיר חלב שבסוריה. כך דווח בסוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו.

גורמי מודיעין אמריקניים מסרו שייתכן שנשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, יודח מתפקידו על ידי חברי מפלגתו עוד לפני סיום כהונתו ב-2019. על פי הגורמים, הכלכלה בונצואלה שרויה במשבר עמוק וכי שליטתו של מדורו במדינה מתערערת כתוצאה מכך.

הסיכום בשיתוף מוקד זק"א ורשת קבוצת העיתונאים רוטרניק
חיזבאללה לבנון סוריה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד