י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

החסידים סירבו לקיים את התקנות ושני שטיבלך של גור נסגרו

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': מתפללים בבתי החסידים של גור באשדוד ובני ברק, סירבו להחליף מכשיר, על פי התקנות המחמירות החדשות בחסידות, והם נסגרו על פי הוראה מגבוה • סנקציות על מתפללי שטיבל נוסף בבני ברק

הכניסה לשטיבל גור ברחוב אברבנאל. (באדיבות המצלם)
הכניסה לשטיבל גור ברחוב אברבנאל. (באדיבות המצלם)

התקנות המחמירות בחסידות גור: בעקבות הכנס נגד פגעי הטכנולוגיה, נסגרו השבת מספר שטיבלך - בתי חסידים של גור, שמתפלליהם סירבו לתקנות, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

השטיבלך נסגרו, לאחר שמספר אברכים המתפללים בהם, לא החליפו למכשיר דלתא מובייל, כפי שאושר בכינוס החירום.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המתפללים טוענים כי הם מחזיקים במכשיר מוגן, אך בחסידות גור לא מאשרים את השימוש במכשיר שכזה. ההחלטה הרשמית - כפי שהועברה לחסידים בכינוס בירושלים, שהחלטותיו פורסמו לראשונה ב'בחדרי חרדים', היא חד-משמעית וללא הנחות.

השטיבל הראשון שנסגר הוא 'שטיבל אברבנאל', 'בית המדרש בית אהרן אריה' ברחוב אברבנאל 107 בקרית הרצוג בבני ברק. השטיבל היה נעול השבת על מנעול ובריח, והמתפללים התפזרו בשאר בתי הכנסת בעיר. מדובר בבבית כנסת המיועד למתפללים עד גיל 35.

שטיבל נוסף שנסגר הוא בית החסידים ברובע ו' באשדוד, שגם הוא מיועד לצעירים. גם הוא היה סגור השבת עד להחלטת הנהלת המוסדות, נוכח אי שמירת התקנות שנקבעו, על ידי חלק מהמתפללים החברים בשטיבל.

בנוסף ננקטו עיצומים נגד אברכים בשטיבל של בית החסידים, ברחוב רבי עקיבא 68 בבני ברק.

תוך כך, בני האדמו"ר, הרה"צ רבי נחמיה אלתר והרה"צ רבי ישראל מנחם אלתר, שהו בשבת בניו יורק, לשבת חיזוק והתאחדות במלון באלי יחד עם מאות מחסידי גור. השבת מתקיימת, במסגרת הנחלת התקנות גם לחסידים בארה"ב.

תחילה דובר כי השבת תתקיים בראשות הרה"צ רבי ישראל מנחם, יו"ר מכון פאר מקדושים, אך לאחר בעיה בויזה, הוזעק האח רבי נחמיה. לבסוף הבעיה סודרה, וכך נהנו החסידים משבת בראשות שני האחים.
חסידות גור שטיבל בית החסידים פגעי הטכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד