י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגר"י יוסף נגד 'משכנות התורה': "על הבחורים לעזוב"

הראשון לציון הגר"י יוסף, קרא לבני ישיבת 'משכנות התורה' בבני ברק לנטוש את הישיבה, בשל חרם שהטיל ראש הישיבה על ספרי אביו

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. צילום: יעקב כהן
הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. צילום: יעקב כהן

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, תקף בשיעורו הערב (מוצ"ש) בלווין בבית הכנסת היזדים בירושלים, את ישיבת 'משכנות התורה' לבני תורה ספרדים בבני ברק, שבראשות הגאון רבי אפרים כהן.

הגר"י יוסף אמר: "יש ראשי ישיבות ספרדים שלא מכניסים את הספרים של אבי מרן, הם שוטים שלא מכניסים את הספרים של הרב. שהתלמידים יעזבו את הישיבה. מה הם יגידו כשיעלו לשמים?".

הרב יוסף תקף את הרב אפרים כהן בשמו, בשל האיסור שהטיל על הכנסת ספרי אביו. הוסיף וקרא לבחורים לעזוב את הישיבה: הוא אומר שיעורים הוא מפחד שיקשו עליו קושיות לכן הוא מוציא את הספרים של הרב התלמידים מסכנים אמר, "מה הם יגידו לקב"ה? מה הם יענו בבית דין של מעלה? ה' ירחם שיחזיר אותם בתשובה". אמר הרב יוסף.



הגר"י יוסף שיבח את הישיבות של האשכנזים ואמר דווקא בישיבות האשכנזיות הם לא כאלו 'קול תורה', חברון ועטרת ישראל יש את כל הספרים של מרן ודווקא אצל הספרדים "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו".

בנוסף עורר הגר"י יוסף אודות פגעי הטכנולוגיה הפרוצה: "צריך לפקוח עינים על הילדים שלנו" אמר, " שלא מתחברים עם ילדים שיש להם מכשיר לא כשר. אמרתי לאבא שבנו לא עלינו ירד מהדרך - אתה צריך לשבת ליד הילד ולבכות".
הרב יצחק יוסף משכנות התורה ישיבה ספרי מרן הרב אפרים כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד