י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפת סוערת: האם הבריכה החדשה תפעל בשבת?

מחר תקיים מועצת העיר צפת ישיבה גורלית, שתכריע אם הבריכה החדשה תפעל בשבת • חבר הוועדה למען השבת ל'בחדרי': "על כל שומרי המצוות להתגייס"

שער הבריכה החדשה בצפת
שער הבריכה החדשה בצפת

בירת הגליל סוערת: מחאה גוברת בעיר צפת, על רקע חנוכת בריכה עירונית חדשה, האמורה לפי תוכנית המפעילים, לפעול גם בשבת.

מחר יום ראשון, אמורה להתקיים הצבעה במועצת העיר צפת שתכריע בעניין.

עסקן בכיר בעיר אמר ל'בחדרי חרדים': "הבריכה אמורה להיפתח בשבת ולפגוע קשות בצביון העיר וקדושתה. היא תפר אף את הסטטוס קוו.

"בנוסף, הבריכה פרוצה לכל ארבע רוחותיה ללא מחיצות, כך שכל העובר במקום יכול להכשל במראות אסורות".





באסיפת רבנים שהתקיימה בנושא, אמר רב העיר הרב שמואל אליהו כי על כל חברי העיריה החרדים והדתיים לפעול שהבריכה לא תפעל בשבת בפרהסייה. לדברי העסקןף "ראש העיר אילן שוחט, הבטיח לרב כי הבריכה לא תפעל בשבת, ואנו מקווים שיעמוד במילתו".

בר ועדת השבת בצפת החפץ בעילום שמו אמר ל'בחדרי חרדים': "בקואליציה חברים 9 חברים, מתוכם 6 חובשי כיפות: הרב נחמן גלבך מאגודת ישראל, הרב נהוראי לחייאני והרב יוסף מאיר גלנט מש"ס, הרב משה אוחיון והרב מוטי דיין מחב"ד ונציג הבית היהודי הרב גדי מלכה. אנו, ועדת השבת בשם כל רבני העיר, מכל החוגים, בשם גדולי ישראל קוראים לכל חברי המועצה להצביע נגד הפעלת הבריכה העירונית בשבת".

"אנו מזהירים", הוסיף, "אם הבריכה תפעל בשבת, מאות מתושבי העיר יצאו להפגין, אנו גם פונים לחברי הכנסת החרדים למנוע את חילול השבת הזה - שלא ניאלץ לצאת למלחמה ומחאה גדולה בכל רחבי הארץ".





תוך כך, בשבוע שעבר שיגר הגאון הרב דב קוק מכתב לראש העיר צפת אילן שוחט בו נכתב: "כבוד ראש העיר אילן שוחט ראש העירייה, בשורות טובות. חוששני שיש לי חלק עיקרי בבחירתך בשמחה לראש העירייה, ולא להתפאר אני אומר אלא להתחנן אני מבקש, אנא בכל הכוח שלא תהיה בריכה מעורבת בצפת, זה גרוע מכל ממש.

"ד.קוק ידיד קטן".






בקריאת חירום שהופצה בעיר צפת ע"י ועדת השבת נכתב - "ביום ראשון הקרוב פרשת בהר תתקיים הצבעה בעיירית צפת של 9 חברי הנהלת העיר (חברי הקואלציה) על סעיפי הפעלת הבריכה החדשה בשכונת רמת רזים. תושבי העיר מצבעי ש"ס חב"ד אגודת ישראל מבקשים ומצפים מכל ששת הנציגים של המפלגות החרדיות היקרים והחשובים שהם רוב הנהלת העיר להצביע נגד הפעלת הבריכ בשבת ושלא להעדר או להימנע. זכרו כי הדבר מסור בידכם ואם הבריכה תהיה מחללת שבת יהיה זה באחריותכם בלבד. החתומים בציפייה דרוכה מצביעי המפלגות החרדיות והדתיות בעיר צפת".
בריכה עירונית עיריית צפת שבת נציגים חרדים מודעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד