י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הילד בן השלוש דוד קלאר ז"ל: "הוא עלה לשמים עם פאות בצורה של יהודי"

מאות תושבי בני ברק ליוו בדומיה את הילד בן השלוש, שהלך לעולמו בפתע • הסב נשא קדיש, והקהל כולו בכה לנוכח הטרגדיה המזעזעת

הילד דוד קלאר ז"ל
הילד דוד קלאר ז"ל

קהל רב ליווה אמש (מוצ"ש אמור) את הילד הקטן דוד קלאר ז"ל בן השלוש, חניך תלמוד תורה 'זיו התורה' בבני ברק, שנפטר בכניסת שבת האחרונה מסיבה שעדיין אינה ברורה.

מסע הלוויה היה קורע לב. הוא יצא מבית הוריו ברחוב חזון איש 4 פינת רחוב בעל שם טוב בבני ברק. עין לא נותרה יבשה במסע הלוויה.

האדמו"ר מאשלג חזון איש פתח והספיד, ואמר "שלעתיד לבוא כל דרכי ה' יובנו". הוא הביא מדברי הזוהר כי בעתיד יבינו את כל ההנהגה הנסתרת. הגר"י שוורץ הספיד ואמר שמו של הילד זה 'דוד' - על שם דוד המלך, וכעת זה מוצאי שבת בו אוכלים סעודה רביעית, "אנחנו כעת מלווים אותו כמו סעודת מלוה מלכה".

דודו של הילד, הרב הומינר, סיפר בהספדו שבשבת הגדול בערב פסח היו כל המשפחה במירון עם דוד ז"ל, שזכה לעשות פאות לפני פסח וכך הוא הגיע לפני כסא הכבוד בצורה של ילד יהודי.

בסעודה שלישית בבית הכנסת שטפנשט בבני ברק, שם קבע את תפילתו ומקום לימודו אביו הרב משה ברוך קלאר, נשא דברים הרב אברהם יעקב סלומון רב בית הכנסת.

הוא הביא את המדרש מפרשת אמור על יראת השמים של אהרן הכהן, ואת מאמר הגמרא שזכרון יום המיתה הוא סגולה להינצל מחטא. "אהרן לא היה צריך שיזכירו לו יום המיתה, אבל אנחנו נמצאים במצב שהמת מונח לפנינו, ומכיוון שהילד היה מהמתפללים כאן צריכים לראות קבלות טובות לעילוי נשמתו, ולעצור את המלאך המשחית", אמר.

הרב סלומון סיפר על הילד הקטן בכל שבת נערכת חלוקת חלות לאחר מעריב בבית הכנסת על ידי כרטיסים הילד היה מבקש מראש מספר כרטיסים, ולאחר החלוקה אם היה רואה אנשים שמגיעים ואין להם חלות, מיד היה נותן להם את הכרטיסים.

לאחר אמירת הקדיש על ידי הסבא הרב הומינר, נטמן הילד בשעת לילה בבית העלמין ירקון בתל אביב.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.


מסע הלוויה בבני ברק
.
דוד קלאר הלוויה טרם אשלג שטפנשט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד