י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המכשול: נתניהו מוכן לתת הקפאת בניה, הרצוג דורש הכרזה

על אף הגינויים בסוף השבוע: המו"מ על הרחבת הקואליציה מתנהל במלוא עוזו, ובסביבת יו"ר האופוזיציה נחושים להביא הישג • מול יחימוביץ' ופרץ, צפוי הרצוג לרכך את התנגדות לבני באמצעות תיקים - זאת אם נתניהו ימלא את דרישותיו

הרצוג ונתניהו, פלאש90
הרצוג ונתניהו, פלאש90

שאלת הרחבת הקואליציה לא יורדת מסדר היום הפוליטי - לאחר שבסוף השבוע שעבר פרסם הרצוג הכחשה על התקדמות ממשית, ואף זכה למתקפה מצד חברי סיעתו על עצם קיום המגעים, הבוקר (א') מתברר כי יו"ר 'המחנה הציוני' ממשיך במו"מ השקט, וחותר להיכנס לממשלתו של נתניהו.

לפי 'הארץ', יצחק בוז'י הרצוג לא נרתע מההסתייגויות מתוך מפלגתו, שמובילים שני ראשי המחנות שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ. השניים כבר הספיקו לתקוף את הרצוג בסוף השבוע ויחימוביץ' אף התבטאה אמש בפגוש את העיתונות כשאמרה שהרצוג מעוניין מאד להכינס לממשלה, וכי תפקיד חברי הסיעה לחסום אותו.

לפי שעה גם שותפתו של הרצוג, יו"ר 'התנועה' ציפי לבני, מתמידה בסירובה להצטרץ. 'הארץ' חושף כי במסגרת המגעים יעניק לה הרצוג שני תיקים בממשלה, מה שצפוי לרכך את התנגדותה למהלך.

עיקר המחלוקת בין נתניהו להרצוג, התוקעת בשעה זו את הרחבת הקואליציה, נוגעת להליך המדיני. על פי בן כספית במעריב הבוקר, הרצוג דורש מנתניהו אמירה מדינית ברורה ואף ניהול הליך שלום מול הפלסטינים, בכפוף להקפאת בניה בהתנחלויות.

נתניהו מצידו, כך על פי בן כספית, נאות לדרישות - ואף מצביע על כך שמתקיימת הקפאת בניה בפועל בשנים האחרונות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, אף כי אין הצהרה על כך. הרצוג מצידו לא מסתפק בהקפאה בפועל אלא דורש הצהרה על הקפאה, אותה יוכל להציג בפני מפלגתו כהישג, זאת בנוסף לתפקיד שר החוץ ממנו ינהל משא ומתן מול הפלסטינים.

לפי שעה הצדדים רחוקים מהבנות, אך גם בסביבת נתניהו וגם אצל הרצוג מעוניינים להגיע לעמק השווה, זאת חרף ההתנגדויות מבית - הן במפלגת המחנה הציוני, והן בליכוד ובימין.
יצחק הרצוג משא ומתן הרחבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד