ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מחסידי בעלזא וסאטמר: רבי פנחס ישעיה קורנבלי ז"ל

לאחר 94 שנים של עבודת השם במסירות נפש, תוך שהוא דבוק בלב ונפש לרבותיו, הלך הרב קורנבלי לעולמו בשבת • הלווייתו התקיימה אתמול

רבי פנחס ישעיה קורנבלי ז"ל
רבי פנחס ישעיה קורנבלי ז"ל

ברוך דיין האמת: במהלך השבת נפטר במונסי בשיבה טובה, הרה"ח רבי פנחס ישעיה קורנבלי ז"ל, לשעבר מראשוני תושבי היישוב החרדי בקוממיות, ששימש כאחד מהשמשים בביהמ"ד הגדול של חסידי סאטמר בויליאמסבורג. בן 94 היה בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בז' תמוז תרפ"ב בצכסלובקיה, לאביו הרה"ח רבי נחום ז"ל ולאמו מרת שפרה ע"ה. בחייו עבר את מאורעות השואה האיומה - הוא הוציא לאור את הספר 'דער טאטע הייסט לויפן' על שנותיו בימי הזעם. הספר, שיצא לאור בשפת האידיש, הפך לרב מכר ובעקבות הצלחתו תורגם לעברית.

היה מחסידי בעלזא וחסיד של האדמו"ר מהר"א מבעלזא זצ"ל, ומראשוני התושבים במושב קוממיות. ברבות השנים עבר לארה"ב, שם שימש כמנהל תחזוקה של בית המדרש סאטמר בויליאמסבורג במשך שנים.

בכל פעם שהיה בארץ היה נכנס לבקר אצל האדמו"ר מבעלזא. פעם אחת, בעת בניית בית המדרש הגדול של בעלזא, סיפר לאדמו"ר כי האדמו"ר מהר"א שבנה את בית הכנסת בעיירת בעלזא בנה את הגג בשיפוע, לא כמו בירושלים. בעקבות העדות שינה האדמו"ר את בניית בית המדרש, והוא נבנה ללא שיפוע למורת רוחם של המהנדסים.

בעשר שנים האחרונות עבר להתגורר בבית בתו במונסי, גם שם המשיך בעבודת הקודש במסירות נפש והיה מוערך ומוכר על ידי כלל הציבור. הותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים מחסידי בעלזא וסאטמר וחתנו הרב קלאר מחסידי ויז'ניץ ממונסי. אחיו הרב דב בערל קורנבלי הוא מהדמויות המוכרות בבני ברק.

הלוויתו נערכה הערב מוצאי שבת ממונסי, והוא נטמן בבית החיים החדש בקרית יואל במונרו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב קורנבלי הלוויה מונסי סאטמר בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד