ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ביל קלינטון: "הרגתי את עצמי כדי לתת לפלסטינים מדינה"

נשיא ארה"ב לשעבר באירוע בחירות של אשתו: "עמדתה של הילארי אינה להסכים באופן עיוור עם ישראל אלא לחזק את ביטחונה"

בלי קלינטון, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
בלי קלינטון, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

"עמדתה של הילארי קלינטון כשרת חוץ וכנשיאה פוטנציאלית של ארה"ב אינה להסכים באופן עיוור עם ישראל אלא לחזק את ביטחונה בכך, שאם מישהו ינסה לתקוף אותה אנו לא נתיר לתוקף למחוק את ישראל ולהשליך אותה לפח האשפה של ההיסטוריה". כך אמר אתמול (שבת) ביל קלינטון, נשיא ארה"ב לשעבר, בעצרת בחירות למען אשתו בניו-ג'רזי.

הוא חש להגן על הרקורד שלו ושל אשתו במזה"ת לאחר שמפגין התפרץ לנאומו של הנשיא לשעבר וקרא "ומה עם עזה", כנראה ברמז לכך, שמדיניות החוץ האמריקאית, לרבות בממשל קלינטון ובממשל אובמה (שבו הילארי קלינטון היתה שרת-החוץ) תרמה להידרדרות המצב ברצועה.

"ובאמת מה עם עזה"? השיב קלינטון בלי להתבלבל. "... הרגתי את עצמי כדי לתת לפלסטינים מדינה... היתה לי עסקה שהיתה נותנת לפלסטינים את כל רצועת עזה, 96% עד 97% מההגדה, שטחים חלופיים בישראל, מה שרק תרצה, והפלסטינים דחו אותה".

קלינטון שיבח את תפקיד אשתו בייזום הפסקת האש בב-2012, במבצע "עמוד ענן": "היא ונשיא מצרים מהאחים המוסלמים הפסיקו את הירי בין הישראלים לחמאס ברצועה". המפגין לא ויתר: "אבל היא אמרה שנייטרליות אינה אופציה".

הנשיא לשעבר השיב: "תלוי אם אתה תומך בפלסטינים או שאתה תומך בממשלת חמאס ובאנשים עם הטילים המונחים".

"אבל ברצועת עזה חיים בני אדם", התפרץ שוב המפגין.

"אכן כן", אמר קלינטון, "אנשי חמאס הם פקחים. כאשר הם החליטו לשגר רקטות לעבר ישראל, הם השתחלו לבתי-חולים, לבתי-ספר למקומות עם ריכוזי אוכלוסיה גדולים, הם באמת חכמים... מפקדי החמאס בעצמם אמרו, שהם מנסים להעמיד את הישראלים במצב שבו יהיה עליהם להימנע מלהגן על עצמם או להרוג חפים מפשע. החמסניקים טובים בזה. הם עושים זאת כבר זמן רב".

עם זאת אמר קלינטון שאף צד אינו נקי מאשמה בקיפאון בסכסוך, ושלא תמיד הוא מסכים עם מדינות החוץ הישראלית. הוא הביע צער על כך שישראל לא הצליחה להגיע להסכם כלשהו עם הרשות הפלסטינית כאשר סאלאם פיאד היה ראש ממשלת הרשות.

"באותה תקופה, כל המדינות המוסלמיות היו מוכנות לנרמל את יחסיהן עם ישראל אם זו תכיר במדינה הפלסטינית", אמר קלינטון. "האם הסכמתי אז עם מדיניות ישראל? לא".
ביל קלינטון הילרי קלינטון הבחירות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד