ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נתניהו לליברמן: עזוב את זועבי ובוא לממשלה

ראש הממשלה קרא ליו"ר ישראל ביתנו להצטרף לקואליציה ולעזוב את חברותו באופוזיציה עם מפלגות השמאל

נתניהו וליברמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו וליברמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל המגעים המתקדמים עם המחנה הציוני להצטרפות לממשלה, קרא היום (א) ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להצטרף לממשלת הימין.

בישיבת ראשי הקואליציה שהתכנסה היום לאחר ישיבת הממשלה ועסקה בין היתר בנושאי התקציב ונושאים קואליציוניים נוספים, קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לליברמן להתנתק מח"כ חנין זועבי ולהיכנס לממשלת הימין. קריאתו של נתניהו באה בהמשך למגעים שנערכים בימים אלו בין הליכוד למחנה הציוני.

מקורבי ח"כ ליברמן אמרו הבוקר לישראל היום כי "יו"ר ישראל ביתנו יגיב רק במידה שנתניהו אכן יקרא לו להצטרף לממשלה ולא קודם לכן. אין שום שינוי במדיניות הממשלה ולכן אין שינוי בהחלטתו של ליברמן להצטרף. רק במידה שיהיה שינוי במדיניות הממשלה ובפרט בנושא הביטחון".

בהמשך היום, כתב יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, בעמוד הפייסבוק שלו: ״כל הספינים של נתניהו לא ישנו את העובדות הפשוטות: נתניהו, שוב בניגוד מוחלט למה שהבטיח בבחירות, מנהל מו״מ עם ציפי ובוז׳י, עם אותה מפלגה שאותה כינה רק לפני שנה מפלגה שחבריה הם לא ציוניים ואיים שזה הוא או הם... זה לא מפתיע כי ממשלת נתניהו היא איננה ממשלה ימנית: היא לא נלחמת בטרור אלא מכילה אותו ואומרת לאזרחי ישראל שזו גזירה משמיים, לא בונה בירושלים או בגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון, מחזירה גופות מחבלים ובקיצור, כל קשר בינה לבין המחנה הלאומי הוא מקרי בהחלט. לכן, כמו שנאמר פעם בכלבוטק: אל תתפתו לספינים זולים - ביבי רוצה את בוז׳י וכל השאר סתם בבל״ת... כשתהיה פנייה רצינית ואמיתית ל'ישראל ביתנו', נתייחס אליה.״

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי איראן מכחישה את השואה, מגחכת את השואה ומכינה שואה נוספת. "אני חושב שכל מדינות העולם חייבות להתייצב ולגנות אותה", הצהיר.

נתניהו פתח ואמר: "פגשתי הבוקר את שר החוץ של צרפת. אמרתי לו שההחלטה השערורייתית שהתקבלה באונסק"ו בתמיכת צרפת, שלא מכירה בקשר בן אלפי השנים בין העם היהודי להר הבית, היא מטילה צל על הוגנות כל הפורום שצרפת מנסה לכנס. הוא אמר לי שההחלטה הזאת נבעה מאי הבנה ושהוא ידאג אישית שהיא לא תישנה. אני אמרתי לו שהדרך היחידה לקדם שלום אמת בינינו לבין הפלסטינים, זה באמצעות מו"מ ישיר בינינו לבינם, ללא תנאים מוקדמים.

"הניסיון ההיסטורי שלנו הראה שרק כך השגנו את השלום עם מצרים, רק ככה השגנו את השלום עם ירדן, וכל ניסיון אחר רק מרחיק את השלום ונותן לפלסטינים פתח מילוט להימנע מלהתעמת עם שורש הסכסוך, שזה אי הכרה במדינת ישראל. הם פשוט נמנעים מלנהל איתנו מו"מ, כחלק מרצונם להימנע מפתרון שורש הסכסוך, שהוא הכרה במדינת הלאום של העם היהודי, היא מדינת ישראל.
- -
"בסוף השבוע התכנסה באיראן תחרות מיוחדת של קריקטורות להכחשת השואה. אנחנו מעלים את זה כאן משום שצריך להבין מהי הבעיה שלנו עם איראן. זה לא רק המדיניות החתרנית שלה והתוקפנית שלה באזור, זה הערכים שעליהם היא מבוססת. היא מכחישה את השואה, היא מגחכת את השואה והיא גם מכינה שואה נוספת. אני חושב שכל מדינות העולם חייבות להתייצב ולגנות את זה בפה מלא, כך אמרתי אמש לשר החוץ קרי בשיחת טלפון שניהלתי איתו".

הידיעה עודכנה בשעה 15:50
קריקטורות נתניהו איראן ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד