י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

טיול חינוכי לילדים בירושלים: לערבים יש כסף, לחרדים לא

שערוריה: תוכנית 'נעלה לירושלים' המממנת טיולי ילדים מכל הזרמים לעיר הבירה, כולל מזה הערבי, אינה מממנת את המוסדות החרדים הפועלים באמצעות המחוז החרדי • מנהל ת"ת ל'בחדרי': "בשנים קודמות קיבלנו מימון. לא מבין מה השתנה"

ירושלים. צילום: פלאש 90
ירושלים. צילום: פלאש 90

האם המוסדות החרדים סובלים מאפליה אבסורדית בתקציבים - אף פחות מאלו הערבים?

לאחרונה, מנהלי מוסדות חרדים המשתייכים למחוז החרדי במשרד החינוך, מתלוננים על אפליה בתקציבים של המשרד במסגרת התוכנית "נעלה לירושלים", הכוללת טיולים המאורגנים על ידי משרד החינוך עבור תלמידי בתי הספר - זאת לעומת מוסדות הממלכתי, הממ"ד ואפילו הערבים שמקבלים תקצוב עבור התוכנית.

מסתבר כי הדמיון עולה על המציאות: מנהל תלמוד תורה (השם שמור במערכת) שפנה למחוז החרדי בבקשה לקבל תקצוב עבור התוכנית 'נעלה לירושלים' של משרד החינוך, תוכנית שבעבר קיבל בגינה תקציב, הופתע לשמוע כי השנה אין תקציב לחרדים במסגרת זו.

המדובר בתוכנית שהחלה לפני למעלה משלוש שנים, כאשר בתי ספר ממרכז הארץ מקבלים תקצוב מיוחד ממשרד החינוך עבור טיול לירושלים. אלפים רבים של תלמידים מגיעים במסגרת זו מידי שנה לבירה, כאשר האחראים במשרד עצמו על המהלך הם אגף של"ח וידיעת הארץ. התוכנית אינה מיועדת עבור כל התלמידים, אלא לשלוש שכבות - כיתות ה', ז' וי'.

אותו מנהל מוסד חרדי שביצע את הפנייה, סיפר ל'בחדרי חרדים', כי כבר בעבר תלמידים בבית הספר שלו סיירו בירושלים במסגרת אותה תוכנית, ולכן הוא התפלא מאוד לשמוע השנה כי הוא לא יכול לעשות זאת.

לדבריו, "התקשרתי, הצגתי עצמי כבית ספר בבני ברק, סיפרתי כי עשינו כן גם בשנים עברו, ולקראת סוף השיחה נשאלתי האם מדובר בבית ספר חרדי שנמצא תחת המחוז החרדי במשרד החינוך. משהשבתי בחיוב, נאמר לי כי לא אוכל להוציא את הכיתות המדוברות, ולדבריהם הסיבה לכך היא תקציב.

"כששאלתי האם הדבר חל על כלל התלמידים בישראל, התברר לי שלא, ולא זו בלבד, אלא שתלמידים מהמגזר הערבי זכאים למה שהמחוז החרדי אינו זכאי - לבקר בירושלים..."

תגובת המחוז החרדי טרם נמסרה, ולכשתתקבל - תפורסם.
ירושלים המחוז החרדי משרד החינוך תקציב אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד