י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המתחזה ל'מלך טוגו' אצל שר הדתות: "רוצה לבוא לכותל עם בני עמי"

המהגר האמריקני, המציג את עצמו כ'מלך טוגו' - ואשר תחקיר 'בחדרי' חשף כמתחזה, ערך ביקור אצל שר הדתות דוד אזולאי, וביקש להכיר ב'בני עמו' כיהודים • שר הדתות הפנה את הבקשה לרבנות הראשית

המלך ושר הדתות
המלך ושר הדתות

שר הדתות דוד אזולאי קיבל היום (א) בלשכתו בירושלים, את פרנסיס פולי בבה, המציג את עצמו כ'מלך טוגו'. או ה'מלך איו'.

״השאיפה שלי היא להגיע בחג הסוכות הבא עם קהל מאמיניי לכותל המערבי ולזעוק שמע ישראל״, כך התבטא, בפגישתו היום עם שר הדתות דוד אזולאי, בלשכתו בירושלים.

המלך הגיע היום בשעות אחר הצהריים כשהוא לבוש בגלימה מלכותית וכתר לראשו, ללשכתו של שר הדתות דוד אזולאי בדרישה להכיר בשבטו כחלק מהעם היהודי, ובתקווה שביקורו אצל שר הדתות יהווה פתח מצד ממשלת ישראל להכרה זו.

״השאיפה שלי היא להגיע בחג הסוכות הבא עם קהל מאמיניי לכותל המערבי ולזעוק שמע ישראל״, אמר האיש לאזולאי שהשיב מצידו כי דבר זה צריך לעבור במישור הרבנות הראשית, לקבל את ההיבט ההלכתי עד למישור המעשי.

כזכור, לפני מספר חדשים התפרסם שמו כאשר הגיע ארצה, טען שהינו מלך טוגו שהוגלה מארצו לאחרונה. עוד הוסיף שהוא לפי המסורת המשפחתית נצר לשבט יהודי ועמו מיליוני אפריקאים שומעי לקחו.

המלך האפריקני אף ביקר במעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי אשר בירך עליו ״שנתן מכבודו לבשר ודם״, וזאת לאחר שהודיע שהינו רשאי להרוג.

בתחקיר שערך 'בחדרי חרדים', התברר שהאיש אינו מלך טוגו ואינו מוכר שכזה על ידי שום גוף רשמי ברפובליקה האפריקנית. כך גם אינו מתגורר בטוגו אלא מזה שנים ארוכות חי בארצות הברית, ובכך הכשיל את הרבים בברכה לבטלה.

לפני מספר שנים החל לכנות את עצמו כ'מלך איו', מאז הינו מציג את עצמו בתואר זה, והוא ייסד מוסד צדקה בשם 'הצלב הירוק' המספק עזרה לאפריקה.

לפי המסמכים הרשמיים 'המלך' נושא תואר של כבוד בלבד של שבט מקומי בטוגו, על השבט שולט בפועל דודו.

השבט, תת שבט של הקבוצה האתנית 'גא', הינו לא גדול במיוחד ומונה מאות אלפי איש ושלט בעבר באזור הכפר גולדג'י, בחסות השלטון הבריטי, אחר כך בחסות הצרפתים, ואחר כך בחסות הגרמנים, עד לימי עצמאותה של טוגו.

בשיחה ל'בחדרי' הסביר איו: "הסבא שלי רצה שאהיה מלך, אבל בסופו של דבר מונה הדוד שלי כי אני לא רציתי, השתתפתי בטקס ההכתרה שלו שהיה מפואר ומרשים, תמורת זאת הוענק לי מעמד סמלי של מלך. אבל הוא מלך בפועל רק של מחוז אחד - ואני מלך סמלי לא רק של המחוז אלא של כל טוגו".









,
מלך טוגו המלך איו אפריקה שר הדתות סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד