י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אישום: יידה אבנים, הצית פחי אשפה ותקף שוטר

כתב אישום ראשון נגד משתתף בהפגנות 'אסיר אילת': הצית פחי אשפה, יידה אבנים ותקף שוטר שניסה לעוצרו

צילום: יונתן זינדל פלאש, 90
צילום: יונתן זינדל פלאש, 90

הנזק שאחרי ההפגנות - כתב אישום לבחור ישיבה: גל המחאות נגד מעצרו של תלמיד ישיבה, שנעצר על אי התייצבות באילת, גרר עשרות מעצרים בעיקר בירושלים ובבני ברק. אמנם רובם שוחררו, אך נגד חלקם הוגשו כתב אישום.

כזכור, ב'בחדרי חרדים' נחשף לפני כשבועיים, כי "אסיר עולם התורה" מישיבת "שערי תבונה" שבעקבות מעצרו, יצאו מאות להפגין ברחבי הארץ - נעצר לאחר שנהג מונית הסיע אותו ממועדון 'קרייזי אלפנט' באילת. הסלקטורים לא הכניסו אותו, והוא יחד עם שלושה מחבריו ביקש להגיע לאזור בילויים אחר, אך ויכוח עם נהג המונית על 5 שקלים הביא למעצרו.

עם מעצרו, התברר כי הוא משתמט משירות צבאי ואינו מגיש דיחוי על פי הוראת רבותיו. שוטרי המשטרה הצבאית הגיעו לתחנת המשטרה ולקחו אותו לכלא 4, שם נשפט לשלושה עשר ימי מאסר, שיסתיינו מחר בשעה 8:00 בבוקר.

בעקבות מעצרו, נערכו במשך מספר ימים הפגנות בירושלים, בני ברק, צומת שילת, אשדוד, צפת מירון ובמיקומים נוספים. במהלך ההפגנות נחסמו צמתים, הובערו פחי אשפה ושוטרים נפצעו קל. למעלה מחמישים מפגינים נעצרו, ורובם גם שוחררו.

ההפגנה בצומת בר אילן

נגד אחד מהם, שלמה פרידמן בן 22 תושב שכונת רמות בירושלים ותלמיד ישיבת פוניבז' בראשות הגר"ש מרקוביץ, שלטענת בני משפחתו עבר באחרונה לישיבת מיר. הוגש כתב אישום. לפי האישומים, ברביעי בלילה לפני שבועיים וחצי, נערכה הפגנה בסמוך לכיכר השבת בירושלים וברחובות הסמוכים.

בסמוך לשעה 1:00 חסמו המפגינים את צומת הרחובות בר אילן ואביתר הכהן עם פחי אשפה. לוחמי אש שהגיעו למקום הרטיבו את תכולת הפחים על מנת שלא יוכלו להציתם שוב. במהלך ההפגנה, דחף פרידמן פח אשפה גדול ממתכת למרכז הצומת, לאחר מכן החזיק בידו דבר מה בוער וניסה להדליק באמצעותו את הפסולת שגלשה משפת הפח, ללא הצלחה. משלא הצליח, חזר לעמוד ליד בניין בשולי הצומת.

עוד פורט בכתב האישום, כי לאחר שהגיעו כוחות משטרה לצומת, פרידמן יידה לעברם שתי אבנים, וכן לעבר מכוניות שעברו במקום. בעקבות כך החלו השוטרים עידן וחן לרדוף אחריו, הוא נמלט לתוך בית כנסת שם נלכד על ידי שוטר.

אך בכך לא הסתיימה המהומה: פרידמן הצליח להשתחרר מאחיזת השוטר, וברח לקומה השנייה במבנה בית הכנסת והסתגר בתוך תא שירותים. השוטר הורה לו לפתוח את הדלת, ומשסירב פרץ את הדלת, וניסה לעצור בשנית את פרידמן. פרידמן דחף את השוטר לעבר משקוף הדלת, ובעקבות כך נגרמה לשוטר חבלה ושריטה בכתף שמאל.

השוטרים עידן וחן השתלטו על פרידמן והובילו אותו מחוץ למבנה בית הכנסת, שם ניסה בשלישית לברוח מהשוטרים. לאחר מספר מטרים, נתפס, נעצר והוכנס לניידת משטרה.

פרידמן שוחרר בתנאים מגבילים והתהליך המשפטי נגדו נמשך. ל'בחדרי' נודע כי ישנם עוד מספר כתבי אישום שהוגשו נגד מפגינים, ואלה יפורסמו בימים הקרובים.
עציר אילת אסיר עולם התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד