י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שוב פעם אנטי: מה מריץ את ערוץ 10?

בעוד האוייבים הוותיקים, נטשו את ההסתה האנטי חרדית, ערוץ 10, שב ומשדר תוכניות מסיתות ושופעות אי דיוקים על המגזר החרדי • האם הכל מותר למען הצלת הרייטינג הקורס?

שוב פעם אנטי: מה מריץ את ערוץ 10?
מני גירא שורץ



"החרדים חיות רעות, מבינים רק כוח" - זו הכותרת שנבחרה למשוך את לב הצופה והקורא. מה רוצה ערוץ 10 מהציבור החרדי? איך יתכן שגוף תקשורת מרכזי בישראל מפציע פעם אחר פעם, עם עדויות מהשוליים, פריטי מידע נקודתיים והופך אותם לבון-טון אנטי חרדי?

אולי הבעייה היא ברייטינג הירוד: הפער בין ערוץ 10 לערוץ 2 נותר גדול. הערוץ הוותיק גורף מדי ערב מספר כפול של צופים מזה של הצעיר. אולי זו הסיבה.

ירון לונדון, אמנון לוי ואבישי בן חיים. הם כולם אישים מוערכים, שתחת כסות של סיקור עיתונאי, מקצועי כביכול, מרשים לעצמם להעלות שוב ושוב סוגיות בוערות, כואבות ופוגעניות כלפי החברה החרדית.

האם זו החלטה אסטרטגית מושכלת של קברניטי הערוץ, לקחת את החרדים כפרוייקט – זאת אחר כמעט שנתיים של שקט יחסי בגזרה?

יאיר לפיד זנח את התקפותיו, שי פירון נדם קולו ו'ידיעות אחרונות' שהיה בעבר ראש החץ האנטי חרדי, חדל כמעט לחלוטין מכך. כולם הבינו שפשוט, זה כבר לא עובד.

אז מה הם שם בערוץ 10 רוצים להשיג?

הרי ממה נפשך: אם רצונם לקדם תהליך התערות של החרדיות בישראליות, אם רצונם לקדם את האחדות, ואת האפשרות לחיות יחד – מדוע לצייר שוב ושוב סטריאוטיפים אנטי-חרדים?

מדוע לקחת סצנה מהצגה בתיאטרון שכולנו מממנים, ובמצב טוב יצפו בה כמה אלפים, ולתת במה בפריים טיים להסתה המכוערת, מלאת הסטריאוטיפים.

דווקא בתקופה הזו, החילונים מרבים לדבר על כך שהחרדים הולכים ומשתלבים - לפי השקפתם הם כמובן - בצבא, באקדמיה, בתעסוקה ובחיבור אנושי. מאידך, גם שיעורי דת, מוסר ויהדות, שמועברים על ידי חרדים, מתקבלים כמעט בכל מקום באוזניים כרויות, שלא לדבר על תופעת ישראליות, כמו הפרשת חלה המונית או נסיעות לאומן הכובשות המונים. וכנראה יש מי שרואה ועיניו כלות.


שקר הרוב החרדי. ערוץ 10

המטרה סומנה - ללא קשר לנתונים

הכותרת של הסדרה החדשה במהדורת החדשות של ערוץ 10, עוסקת ב"שקר הרוב החרדי", אך הרמיה נמשכת בדרך להסתה, הפרק הראשון כלל לא נגע בסוגיה. הפרקים שיבואו, ישחקו שוב בין לבין, על הגבול הדק של הליהטוט בין לבין.

עיקרו באותה הצגה, שמכונה בכתבה עצמה אנטישמית. מהאנטישמיות הזו, מביאים עוד פריים ועוד פריים, ועוד קטע. ועוד מספר ציטוטים, ועוד נגיעה קלה בשיחה עם איזו חוקרת, דווקא כן על התערות חרדית בקרב החילונים.

לא ידוע לי כיצד תתקדם הסדרה הזו, אבל זה גם לא חשוב. המטרה סומנה, הכותרת כל פעם תהיה פומפוזית בצורה אחרת, אך ללא קשר לנתונים. לא אלו המובאים בכתבה, ולא אלו האמיתיים. נמאס לנו לנופף שוב ושוב בעובדות ונתונים, כדי להוכיח עד כמה השימוש בשוליים כדי לנסות וללמד על הכלל, אינו רציני. כן, גם בשוליים של התיאטרון המנוכר ומתנכר לרוב העם.

החרדים מרגישים יותר נוח כיום בישראל, כי סופה של האמת להתגלות. אט אט מגלים החילונים שהשד אינו כה נורא. השקרים שמלעיטים אותם, שכל החברה החרדית חיה באידיאל של חבורת לומדים, וכל המגזר החרדי יושב ולומד תורה, לא תורם ולא עובד, ואת הכסף לרכישת דירות הם משיגים באמצעות הלבנות הון, כל זה אינו אלא בדיה שכל חרדי יכול לבטל בהינף יד.

הכותרות המסיתות נגד החרדים, טובות להצגות. ויודעים מה, לא כל כך מפריע לי, שיטנפו עלי באיזו הצגה של זקני תל אביב ובדרניה.

אבל מפריע לי כשמביאים את זה לכל העם היישר בפרצוף. אותו עם ישראל מתוק ואהוב, שרובו ככולו - כפי שמשתקף בכל המחקרים והסקרים, אוהב דת, אוהב תורה, מכבד מסורת ומצוות. על העם הזה מנסים להשפיע.
ערוץ 10 אבישי בן חיים מני גירא שורץ אנטישמיות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד