י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ביבי הזועם זימן את בוגי לשיחה דחופה

ראש הממשלה זועם על שר הבטחון, שקרא למפקדי צה"ל - על רקע פרשת יאיר גולן - להמשיך ולהשמיע את דעתם

ביבי ובוגי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ביבי ובוגי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נתניהו זימן את יעלון לשיחה דחופה: מתח שיא בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בוגי יעלון, זאת לאחר שהאחרון קרא הערב למפקדי צה"ל, שלא לחשוש לומר את דעתם. בכך רמז לפרשת סגן הרמטכ"ל יאיר גולן שהשווה את ישראל לגרמניה הנאצית במהלך טקס יום השואה.

שר הביטחון נשא דברים הערב (א) בטקס קבלת הפנים ליום העצמאות בקריה בתל אביב ואמר: "גם הערב אני שב ודורש מכם ומפקודיכם: המשיכו לומר את אשר על ליבכם. עשו זאת גם אם הדברים אינם חלק מהזרם המרכזי, ואף אם הם חולקים על רעיונות ועמדות שהפיקוד הבכיר או הדרג המדיני אימצו.

"אל תחששו, אל תהססו, אל תירתעו. הוסיפו להיות אמיצים לא רק בשדה הקרב, אלא גם סביב שולחן הדיונים. צבא טוב הוא צבא שמפקדיו, זוטרים כבכירים, חשים בטוחים ביכולתם לומר את דעתם בכל עת, בידיעה שלא ייפגעו. זו דרישתי מכם, מפקדי צה"ל הבכירים, וזו צריכה להיות דרישתכם מהכפופים לכם: הוסיפו לפעול על פי מצפון אנושי ומצפן, ולא לנהות אחר כיוון הרוח".

בתגובה לדברים זימן הערב ראש הממשלה את השר לשיחה דחופה בלשכתו, שכן הדברים נאמרו בניגוד לדעתו.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו: "ראש הממשלה בנימין נתניהו נותן גיבוי מלא לצה"ל, מפקדיו וחייליו. ראש הממשלה איתן בדעתו שהשוואה לגרמניה הנאצית היתה אמירה לא ראויה, בעיתוי לא ראוי וגרמה לישראל נזק בזירה הבינלאומית. מפקדי צה"ל אומרים את דעתם בחופשיות, בפורומים הרלוונטים ובנושאים שתחת אחריותם. צה"ל הוא צבא העם וצריך לשמור אותו מחוץ למחלוקות פוליטיות".

שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, קרא לבכירי מערכת הביטחון בעבר להתייצב לצדו של שר הביטחון בוגי יעלון וסגן הרמטכ״ל יאיר גולן, ו"לדחות", כדבריו, "את הקריאות של הימין הקיצוני בראשות נתניהו. העמדת הפנים של נתניהו כאילו אין למפקדי צה״ל בעיה להביע את עמדותיהם היא צביעות ועצימת עיניים של ראש הממשלה אל מול העליהום שהוא בעצמו ניצח עליו נגד סגן הרמטכ״ל. ביבי רומס כל זכר לעיקרון הממלכתיות, ועל שר הביטחון יעלון לבחון האם מקומו עדיין בימין הקיצוני בראשות נתניהו".
סגן הרמטכ שר הבטחון בנימין נתניהו ראש הממשלה יאיר גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד