ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הסלמה חסרת תקדים: שוטר כיוון אקדח לעבר מפגין חרדי

במהלך הפגנות מחאה נגד גיוס בני ישיבות בירושלים, תועד שוטר מג"ב כשהוא שולף אקדח, דורך אותו ומכווין אותו לעבר מפגין • עדות: "השוטרים התפרעו בלי שום רסן, תוך איום בנשק חם על מפגינים שעומדים על המדרכה" • צפו בתיעוד

שוטר מכווין נשק למפגין. סרטון ערוץ 2
שוטר מכווין נשק למפגין. סרטון ערוץ 2

הסלמה חסרת תקדים: הלילה (א) נערכו הפגנות בירושלים, נגד גיוס בני ישיבות, ונגד מעצרו של 'אסיר אילת' שצפוי להשתחרר מחר ממעצרובמהלך הפגנה תועד שוטר כשהוא מכווין נשק למפגין. התיעוד פורסם בערוץ 2.

כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', המדובר בצעדת חרדים קיצונים הנערכת מזה מספר שבועות דרך קבע.
עשרות מפגינים ירדו לכביש 1 - דרך בר לב בירושלים, וחסמו את הכביש. כוחות משטרה שהגיעו למקום העלו את המפגינים למדרכות.

"השוטרים הרביצו לאחר המפגינים, והוא נפל כשהוא מעולף", סיפר אחד מעדי הראייה - מאיר ל'בחדרי'. לדבריו, לאחר שהזמינו כוחות רפואה, "השוטרים הרימו אותו והכניסו לניידת. כשהגיע אמבולנס, כבר לא היה במי לטפל".

ממשטרת ירושלים נמסר כי אחד המפגינים החשוד בהפרת הסדר הציבורי נעצר.

תוך כך, בתיעוד בלעדי שפרסם יאיר שרקי בערוץ 2, נראה אחד מאנשי מג"ב במקום שולף אקדח, דורך אותו ומכוון לעבר המפגינים.

באדיבות חדשות 2 Online

"הייתה תהלוכה על המדרכה בלי שום בעיות, אבל המשטרה לא הייתה יכולה לראות את ההפגנה עוברת בשקט והייתה חייבת להתפרע", אמר אחד המפגינים שצילם את האירוע לחדשות 1. "הם התפרעו בלי שום רסן, תוך איום בנשק חם על מפגינים שעומדים על המדרכה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: הסרטון מציג תמונה חלקית של אירוע סדר ציבורי אלים. מחקירה ראשוני של העובדות, עולה כי במהלך מעצר של חשוד בהפרת סדר, הקיף המון זועם את השוטרים, תוך ניסיון אלים לסכל פעולת אכיפה מתחייבת שהתבצעה, כאשר חלק מהחשודים אף תקפו באמצעות מקלות ואבנים את השוטרים. כתוצאה מעוצמת האלימות שהופנתה כלפי השוטרים, פונה שוטר לטיפול רפואי ושוטר שחש מאויים שלף את אקדחו. יחד עם זאת, בהתאם לנהלי המשטרה, מתבצע תחקיר מבצעי לבחינת כלל נסיבות האירוע".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הוגש היום כתב אישום נגד מפגין שנעצר במהלך ההפגנות שפרצו מאז נעצר בחור הישיבה באילת.

כזכור, ב'בחדרי חרדים' נחשף לפני כשבועיים, כי "אסיר עולם התורה" מישיבת "שערי תבונה" שבעקבות מעצרו, יצאו מאות להפגין ברחבי הארץ - נעצר לאחר שנהג מונית הסיע אותו ממועדון 'קרייזי אלפנט' באילת. הסלקטורים לא הכניסו אותו, והוא יחד עם שלושה מחבריו ביקש להגיע לאזור בילויים אחר, אך ויכוח עם נהג המונית על 5 שקלים הביא למעצרו.

עם מעצרו, התברר כי הוא משתמט משירות צבאי ואינו מגיש דיחוי על פי הוראת רבותיו. שוטרי המשטרה הצבאית הגיעו לתחנת המשטרה ולקחו אותו לכלא 4, שם נשפט לשלושה עשר ימי מאסר, שיסתיינו מחר בשעה 8:00 בבוקר.

בעקבות מעצרו, נערכו במשך מספר ימים הפגנות בירושלים, בני ברק, צומת שילת, אשדוד, צפת מירון ובמיקומים נוספים. במהלך ההפגנות נחסמו צמתים, הובערו פחי אשפה ושוטרים נפצעו קל. למעלה מחמישים מפגינים נעצרו, ורובם גם שוחררו.
משטרת ישראל הפגנות עצור אילת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד