כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

קונצנזוס? גם איתן כבל בעד חופש ביום ראשון

חבר הכנסת מהמחנה הציוני המשמש ביו"ר ועדת הכלכלה כי הוא תומך בהחלט בהצעת החוק שיוזמים הח"כים של כולנו; כבל: "הייתי בוינה, הוקסמתי"

ח"כ איתן כבל, צילום: פלאש90
ח"כ איתן כבל, צילום: פלאש90

גוברת התמיכה בשבתון ביום ראשון בשבוע פעם בחודש, כפי שמקדמים חברי הכנסת דודי אמסלם ואלי כהן בתמיכת שר האוצר משה כחלון - יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל הודיע "גם אני בעד שבתון בימי ראשון".

כבל כתב בפייסבוק - "היה זה יום ראשון לפני מספר חודשים כאשר אני ורעייתי שוטטנו בכיף ברחבי העיר המדהימה וינה. להפתעתנו, ולמרות צביונה החילוני של המדינה, כל המוסדות ובתי העסק היו סגורים למעט בתי קפה, תיאטראות, מוזיאונים ותחבורה ציבורית. נכון שכבר נחשפתי לכך במדינות רבות באירופה אבל לא כמו בוינה, ששם יום ראשון היה כמו שכנראה נכתב בספר ההפעלה".

כבל הוסיף "מודה - הוקסמתי. שקט אמיתי שממנו יכולים ליהנות האזרחים. שקט שמייצר איזון בין העבודה לחיי הפנאי. לאורך השנים תמכתי בהפיכת ימי ראשון ליום שבתון ואף הגשתי הצעת חוק בעניין. ההצעה של חבר הכנסת אלי כהן, חבר מפלגתו של שר האוצר משה כחלון מכניסה אותנו לאט אבל בטוח לימים שלא ירחקו להגיע לכך שכל יום ראשון יהיה יום שבתון. הנני סמוך ובטוח שאזרחי ישראל – דתיים ולא דתיים יתמכו במהלך נכון זה".

כזכור, החוק שמקודם בתמיכת שר האוצר צפוי לעלות כבר בעוד כשבועיים בוועדת שרים לענייני חקיקה וצפוי לקבל את תמיכת הממשלה. לפי החוק השעות של החופש של ימי ראשון יתחלקו במשך החודש ובכך לא תפגע מקומות העבדה. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן תמך בחוק, אך קרא שלא להגדיל בעקבות כך את מספר השעות העבודה במהלך החודש.
איתן כבל ועדת הכלכלה יום ראשון סוף שבוע ארוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד