י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מי הטעה את הראשון לציון? בחדרי בדק: ספרי הגר"ע מופיעים באוצר הישיבה

סערה פרצה בעולם הישיבות הספרדי בעקבות דבריו של הראש"ל הגר"י יוסף, שאמר כי יש לעזוב על אתר את ישיבת 'משכנות התורה' בבני ברק, משום שאינם מכניסים את ספרי אביו • 'בחדרי חרדים' יצא לבדוק, ומצא מציאות שונה לגמרי - צפו

הגאון הרב יצחק יוסף הראשון לציון
הגאון הרב יצחק יוסף הראשון לציון

במוצאי שבת פרצה סערה סביב דברי הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, נגד ישיבת 'משכנות התורה' בבני ברק והעומד בראשה הגאון רבי אפרים כהן, על כך שהישיבה אינה מכניסה את ספריו של אביו הגר"ע יוסף זצ"ל. הרב כינה את ראש הישיבה בכינויים מעליבים ופוגעניים, אף שמתברר, כי הישיבה כן מחזיקה בספרי הגר"ע זצ"ל.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי באוצר הספרים של הישיבה הממוקמת בקרית נדבורנה בבני ברק, מופיע הספר 'יביע אומר' של הרב עובדיה זצ"ל בארון הספרים, הספר אף מופיע בקטלוג אוצר הישיבה. כעת לא ברור מי הטעה את הרב בפרטי מידע לא נכונים, והאם הרב יכריז על הטעות. יצויין כי הישיבה, מזוהה עם שיטת הלימוד הליטאית, ואפשר כי על כך יצא קצפו של הרב הראשי, שעה שדרכו בעולם הישיבות היא בשיטה אחרת.

הגר"י יוסף בשיעורו במוצאי שבת

כזכור וכפי שדווח לראשונה ב"בחדרי חרדים", בשיעור השבועי הנמסר במוצאי שבת בלוויין, אמר הגר"י יוסף כי - "יש כל מיני שוטים שלא מכניסים את ספריו של מרן לישיבות שלהם, אני לא מבין את זה. יש ישיבה אחת בבני ברק לראש ישיבה קוראים הרב אפרים כהן, הוא לא מרשה שיכניסו ספרים של מרן לתוך הישיבה, למה? הוא אומר להם שיעורים, הוא מפחד שאחר כך יבוא אליו התלמידים יקשו עליו קושיות, מה אתה מדבר שטויות, כתוב בספר יביע אומר בדיוק הפוך, לכן הוא מוציא את הספרים של מרן מהישיבה שלו. מוציא את הכל ולא מסכים בכלל".

"איזה שוטים הם, איזה תשובות יפות יש ביביע אומר, תענוג. התלמידים הללו מסכנים, שיעברו מהישיבה. יש ישיבות אחרות. יש המון ישיבות. ראש ישיבה שמונע מלהכניס את הספרים של מרן לישיבה, מה יגיד לקב"ה, מה יענה לבית הדין של מעלה. השם ירחם, הקדוש ברוך הוא יחזיר אותם בתשובה שלימה", אמר הרב יצחק יוסף.

גורמים בישיבה עמם שוחחנו אומרים ל'בחדרי חרדים' - "אנחנו באמת לא יודעים על מה יצא הקצף. זה כבר עידן ועידנים מאז קמה הישיבה בהכוונת גדולי ישראל, והספר 'יביע אומר' נמצא באוצר הספרים. אולי לא ספרי 'ילקוט יוסף' ו'חזון עובדיה' אליהם מתכוון הרב יצחק יוסף, זה אין באוצר הספרים".

בישיבה מוסיפים ואומרים - "אנחנו חוזרים ואומרים לא ידוע לנו מה קרה עכשיו, מי סיפר לרב כאלו דברים". ביקשנו לברר האם דברי הרב גרמו לתזוזות בישיבה, לאחר שקרא לעזוב את הישיבה, מסתבר ששם רגועים "בישיבה הכל כרגיל, שום בחור לא עזב הכול ברוך השם בסדר".


קטלוג הספרים בישיבת 'משכנות התורה'
.
הראשון לציון מרביצי תורה משכנות התורה הרב אפרים כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד