י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ה-FBI חוקר: פגיעה בילדים והתנהלות המשטרה מול התלונות

פשיטת ה-FBI על חיידר סאטמר במונרו: ביממה האחרונה מתברר כי ה-FBI חוקר בו זמנית את האפשרות שהמנהל פגע בילדים, אך יחד עם זאת בוחן גם את התנהלות המשטרה בשתי התלונות שקיבלה בנושא, לאחר שלא נקטה בצעדים של ממש

ה-FBI חוקר: פגיעה בילדים והתנהלות המשטרה מול התלונות
ל

פשיטת ה-FBI על ת"ת סאטמר: 'בחדרי חרדים' חושף פרטים חדשים על התפתחות החקירה, בחשד כי מנהל המוסד פגע בילד ואף תועד במצלמה עשהוא עושה זאת.

על פי המידע, מדובר בשני סרטונים שדלפו לרשת.

במקביל, המנהל בן ה-67 החשוד בתקיפת ילדים לא ענה לטלפונים מכתבים, ושכניו מספרים כי הוא נסע מביתו. עם זאת, לפי הדיווחים הוא שהה בבניין תלמוד התורה בעת שנערכה הפשיטה של ה-FBI.

החקירה מתמקדת הן בעצם טיב האירוע וגם בשאלה איך המשטרה המקומית הגיבה לתלונות אלו והאם הן טופלו כנדרש, זאת לאחר שבשני למאי החלה חקירה במשטרת המדינה בשיתוף עם משרד התובע המחוזי, לאחר ששיחת טלפון למוקד הטלפוני הארצי לסיוע במקרי התעללות בילדים כיוונה את השוטרים לוידאו ראשון שדלף.

יוסף טריפודו, מבכירי מפקדי משטרת המדינה, אמר שוידאו קודם ודומה לזה נבדק גם בעבר על ידי המשטרה המקומית ולא הוכיח שנעברה עבירה פלילית. טריפודו ושוטרים אחרים ממשטרת המדינה לא היו מעורבים ולא נלוו לפשיטת ה-FBI. טריפודו גם אמר שאין לו מידע על הפשיטה ושאלות בנושא יש להפנות ל-FBI.

מתברר כי לפני כן כבר הייתה תלונה ישנה שנחקרה על ידי המשטרה המחוזית, תלונה נוספת הייתה ב-2 למאי במשטרת המדינה, עד שביום חמישי ה-FBI התערב והחליט לערוך חקירה עצמאית, תוך נטרול משטרת המדינה. עם זאת, התובע המחוזי כן מעורב בחקירת ה-FBI ויתכן שהוא זה שפנה אליהם והכניס אותם לתמונה.

קצת רקע:
כזכור, ביום חמישי האחרון פשטו פקחי ה-FBI על תלמוד תורה סאטמר בקריית יואל שבמונרו. השמועות שהופצו בקרב החסידים היו כי הפשיטה היא בעקבות חשד למרמה בפרשה בקבלת כספים ללימודי מחשבים שלא התקיימו, אך כאן ב"בחדרי חרדים" חשפנו לראשונה כי מדובר בפתיחה מחודשת של החקירה בעניין הסרטון המטריד, שהופץ ברשת.

הסרטון צולם ממצלמה שהושתלה בתקרת משרד המנהל, הופץ ברשת כשזהות המדליף איננה ידועה. דיווח כזה מקבל בסוף השבוע אישור רשמי, כי אכן החקירה נפתחה מחדש על ידי ה-FBI, זאת לאחר שלא קיבלו את נסיבות סגירת התיק על ידי המשטרה המקומית. יצויין כי גורמים רבים בקהילה יוצאים להגנת המנהל וטוענים כי ביותר מ-35 שנות עבודתו עם ילדים, לא נשמעו טענות לפגיעה בהם.

יחד עם זאת, על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' ב-FBI חוששים שהיו מקרים קשים יותר שהושתקו, ומשום כך החליטו לבוא אל הת"ת, לבדוק את מצלמות האבטחה והמחשבים ולפתוח בחקירה. הפשיטה ביום חמישי כללה את בניין תלמוד תורה, משרדים נוספים הממוקמים במקום אחר, וכן במשרדי המשטרה המקומית בקריית יואל, שם נחקר בעבר המלמד, הילד והוריו. יש לציין כי התלמוד תורה המשיך להתנהל כרגיל בימי חמישי ושישי, על אף הפשיטה.

בסך הכללי שהו ביום חמישי אנשי החקירה, אשר כללו נציגים של מספר גורמי אכיפה, כתובע המחוזי ועוד, כולם בדרגים גבוהים יותר ואחראיים אזורית על קריית יואל - מהבוקר עד לשעות הערב. לאנשי המשטרה המקומית לא היה חלק בפשיטה, ורק בשעות הערב עזב הצוות הענק, שכלל עשרות חוקרים, את מונרו.
FBI פגיעה בילד פשיטה סרטון חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד