כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ניו יורק: נחשד שקיבל שוחד מחרדים - והתאבד

מפקד בכיר במשטרת ניו יורק, הקשור לפרשת השוחד בה מעורבים חרדים, שם קץ לחייו

ניו יורק: נחשד שקיבל שוחד מחרדים - והתאבד

מפקד בכיר במשטרת ניו יורק הקשור לפרשת השוחד בה מעורבים חרדים, שם קץ לחייו.

פרשת השוחד במשטרת ניו יורק, מסתעפת: מפקד בכיר שנחקר בפרשה, התאבד בשבת האחרונה.

מדובר במפקד המשטרה מיכאל אמורי (44) ששימש בתפקיד היוקרתי של מפקד מחוז הכבישים הבינעירוניים בניו יורק, ומנהל אגף האכיפה בתחנה מספר 78 בברוקלין.

אמורי נמצא מת במכוניתו. בבדיקה שנערכה התברר כי ירה לעצמו בראש והתאבד.

במסגרת תפקידיו היה אמורי אחראי על מתן רשיונות לכלי נשק, ושימש כסגן המחלקה שטיפלה בפשע המאורגן במתן רשיונות, והנחות.

לאחרונה זומן לתשאול במשטרה בקשר לחשד לשוחד שקיבלו בכירים במשטרה מאנשי עסקים חרדים תמורת הקלות בקבלת רשיונות נשק, והקלות אחרות. עד עתה נחקרו לפחות 20 שוטרים בכירים, בפרשת אנשי העסקים החרדם, רכניץ ורייכברג שהעניקו טובות הנאה לשוטרים בכירים תמורת הנחות והקלות בעסקיהם הפרטיים.

חבריו במשטרה קיבלו בתדהמה את התאבדותו של חברם, שכן אמורי שזומן לחקירה עדיין לא הואשם.

אך, לפי הדיווחים, אמורי, המפקד שהתאבד, היה מודאג מיחסיו הטובים עם העסקונה החרדית, יחסים שהחלו עוד לפני שנים רבות כששימש כמפקד בברוקלין. עם פתיחת החקירה צינן את יחסיו עם בכירי הציבור החרדי. בערב פסח כאשר המאכרים נוהגים להביא לבכירי ממשל חבילות מצות ומתנות, סירב להיפגש עימם ואחד מידידיו סיפר כי אמורי היה מודאג מהחקירה והציע לידידיו במשטרה להתרחק מהעסקן שעיה ליכטנשטיין, בשל חשש שהינו מעורב בפרשה.

לדברי אותו מקור הרגיש אמורי כי עתידו במשטרה הפדראלית, בסכנה, בשל החקירה. אותו מקור גילה כי יום לפני ההתאבדות נערך חיפוש במשרדו של אמורי וארגזים שכללו מסמכים הוחרמו.

מפקדו של אמורי-רוי ריכטר, סיפר כי אמורי היה מאוד מודאג מהחרמת מסמכים במשרדו, ולכן, זימן אותו למשרדו וניסה להרגיעו כי אין מדובר בו, אלא בידיד קרוב שלו-מיכאל פרגו. למרות זאת אמורי המשיך לדאוג.

מיד לאחר ההתאבדות נלקח ממיכאל פרגו, האקדח, שברשותו, והוא עצמו הועבר למחלקה אחרת, מחשש שינסה לפגוע בחייו. ימים ספורים לפני התאבדותו של אמורי,הגיש פרגו בקשת לפרישה לפנסיה.
שוחד חרדים מפקד משטרה התאבדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד