ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

לאחר שיחה עם נתניהו - יעלון התקפל

שר הביטחון נפגש עם ראש הממשלה והשניים הוציאו הודעה משותפת כי "קצינים חופשיים להביע את דעתם בפורומים הרלבנטיים"

יעלון ונתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יעלון ונתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר כשעתיים מסיום שיחת הבירור שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בוגי יעלון בנושא התבטאויות מפקדי וקציני צה"ל בפומבי, הוציאן השניים הודעה משותפת כי הקצינים חופשיים להביע את דעתם בפורומים הרלבנטיים, אך לא כפי שרמז יעלון אמש.

בהודעה נכתב כי "ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון נפגשו הבוקר וליבנו ביניהם את הדברים. אין ערעור, ולא היה כזה, על כך שהצבא כפוף לדרג המדיני והקצינים חופשיים להביע את דעתם בפורומים הרלבנטיים".

שיחת הבירור באה לאחר ששר הביטחון נשא דברים אמש בטקס קבלת הפנים ליום העצמאות בקריה בתל אביב ואמר: "גם הערב אני שב ודורש מכם ומפקודיכם: המשיכו לומר את אשר על ליבכם. עשו זאת גם אם הדברים אינם חלק מהזרם המרכזי, ואף אם הם חולקים על רעיונות ועמדות שהפיקוד הבכיר או הדרג המדיני אימצו.

"אל תחששו, אל תהססו, אל תירתעו. הוסיפו להיות אמיצים לא רק בשדה הקרב, אלא גם סביב שולחן הדיונים. צבא טוב הוא צבא שמפקדיו, זוטרים כבכירים, חשים בטוחים ביכולתם לומר את דעתם בכל עת, בידיעה שלא ייפגעו. זו דרישתי מכם, מפקדי צה"ל הבכירים, וזו צריכה להיות דרישתכם מהכפופים לכם: הוסיפו לפעול על פי מצפון אנושי ומצפן, ולא לנהות אחר כיוון הרוח".

השרה רגב אמרה כי "יש חשיבות רבה בשמירה על חלוקת הסמכויות והתפקידים בין דרג מדיני לדרג צבאי - זה שיעור ראשון באזרחות. הקריאה של שר הביטחון לאנשי הצבא לערער על עמדת הדרג המדיני אינה במקומה, היא מערערת ומסכנת את הדמוקרטיה וביטחון המדינה. מדינת ישראל אינה רפובליקת בננות."
בוגי יעלון נתניהו הליכוד שיחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד