י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אל תשכחו ילדים ברכב - אתם יכולים להרוג אותם

הרגע בו גיליתי שבתי נשכחה ברכב היה אחד הקשים ביותר בחיי כאמא • מאות ילדים נשכחו ברכבים בשנים האחרונות, רבים מהם מצאו את מותם בדרך האכזרית הזו • קחו אחריות

אל תשכחו ילדים ברכב - אתם יכולים להרוג אותם

ידעתם שלמושג "שכחת ילד ברכב" יש ערך בויקיפדיה? וכך כתוב בהתחלה: שִכחת ילד ברכב הוא אירוע שבו מבוגר המסיע ילד ברכבו יוצא מהרכב ועקב שכחה או חוסר תשומת לב, משאיר את הילד ברכב. ילד קטן, ובמיוחד תינוק, אינו יכול לחלץ עצמו או להזעיק עזרה, והוא חסר ישע ברכב. שהייה של הילד ברכב הסגור במשך שעות אחדות ביום חם עלולה להביא לפגיעה קשה בו ואף למותו, עקב הטמפרטורה הגבוהה ברכב הסגור המגיעה ל-50 מעלות צלזיוס ואף יותר, וגורמת לילד להתייבשות ומכת חום.

לעולם לא אשכח את היום הזה. בתי היתה כבת חמש. קטנה, רזה, צנומה בכל מובן המילה. מהגן היא היתה חוזרת בהסעה. רכב עדיין לא היה לי, והגן היה במרחק ניכר מהבית – ולא היתה ברירה אחרת. כמובן שהכרתי אישית את הנהג וסמכנו עליו. ידעתי באיזו שעה בדיוק היא חוזרת מדי יום. כל דקת איחור היתה מקפיצה אותי.

אותו יום, עוברת השעה הקבועה ואני מחכה עוד חמש דקות. כעבור עשר דקות איחור שהן בגדר סביר, התקשרתי לבעל ההסעה. התברר שבאותו יום הוא שלח נהג מחליף. "הילדה שלי לא בבית", צרחתי בהיסטריה. הסרטים שרצו לי בראש היו קשים.

אחסוך מכם פרטים, אבל הילדה היתה ברכב. לא כי נרדמה, פשוט כי ישבה בסוף ולא נראתה לנגד עיניו. בבית, כשאני מרגיעה את החרדה בה היתה נתונה, היא סיפרה לי שכאשר הבינה שהנהג יוצא מהרכב ונועל אותו, היא רצה לחלון וניסתה לדפוק עליו, אבל היא היתה כזו קטנה שזה פשוט לא היה מספיק כדי שיראו אותה. הודינו לה' שהסיפור שלנו נגמר מהר ובטוב, ולא יכולתי שלא לחשוב על מקרים אחרים שהסתיימו באסון ל"ע.

מאות ילדים נשכחו ברכבים משנת 2008. איני רוצה להיכנס לפרטים, כמו, הגיוני שנהג זר ישכח, אבל איך הורים...?

אני רק רוצה להזכיר שהימים האלו חמים בצורה חריגה ובלתי נסבלת, והרכב הוא התגלמות סוג של גהינם. הוא רותח וצורב כל מבוגר, ובוודאי שכל ילד ותינוק. כמה דקות ללא מזגן ברכב – הן מוות בצורה אכזרית ואיומה.

אל תשכחו ילדים ברכב!

את הפוסט הבא כתבה אתמול נעמי וינרוב, והוא תזכורת כואבת לכך:





ילד ברכב שרב כבד נהג הסעות ויקיפדיה ילדים נשכחו ברכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד