כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

צפו: להבות ענק אופפות את גבעת שאול

מתוצאות גל החום: שתי שריפות ענק פרצו בעיר הבירה, וכוחות הכיבוי התקשו להשתלט עליהן • כביש 1 נחסם זמנית לתנועה

צפו: להבות ענק אופפות את גבעת שאול
רועי כהן, א.צ כהן

שריפת ענק פרצה היום (ב) בשוק הסיטונאי בשכונת גבעת שאול בירושלים. בעקבותיה, כביש 1 סמוך לכניסה לירושלים נחסם לכמה שעות לתנועת כלי רכב.

לפי הדיווחים, מוקד השריפה הוא בשוק הסיטונאי בפאתי שכונה מעל לגינות סחרוב, כאשר האש מתפשטת למבנה השוק ולחורש הסמוך. למקום הוזעקו לוחמי האש שהגיעו בצוות מתוגבר של חמש ניידות כיבוי ורכב אספקת מים.

בשלב זה ישנו נזק למספר מחסנים, לא ידוע על לכודים או נפגעים. כמו כן, לוחמי האש פועלים בשריפה גדולה בגזרה נוספת באזור רמות. למקום הוזנקו רביעיית מטוסים מיחידת הכיבוי האווירי לסיוע לכוחות הקרקע.

רק סמוך לשעה 18:00 עדכן דובר שירותי הכיבוי כי הושגה שליטה על האש. לדבריו, בשריפה עלו באש מחסנים בשוק הסיטונאי, רכב שינוע סחורה (מלגזה) נזק נגרם לרכבים נוספים וכן נשרפו כמויות גדולות של משטחי עץ הנמצאים במקום.

כתוצאה מהלהבות וקרינת החום הגדולה, נזק גדול נגרם למבנה השוק ושריפת יער פרצה בסמוך. לוחמי האש נאבקו בלהבות בחום הכבד והצליחו לעצור את האש בקו הבתים ממש. במקרה אחד האש הגיעה עד לבית כנסת ברחוב סמוך ולוחמי האש מנעו את שריפתו בגופם והצליחו להציל אותו משריפה. בשריפה פעלו 15 צוותי כיבוי ו-45 לוחמי אש ומתנדבים. הצוותים נשארים בשטח עד לכיבוי סופי של כל מוקדי הבעירה.



מדוברות המשטרה ירושלים נמסר כי "שריפה מתחוללת כעת מעל גינות סחרוב - השוק הסיטונאי, השרפה מתפשטת ומהווה סיכון למחסני השוק הסיטונאי ולמתקן חברת החשמל. כוחות משטרה וכב״ה פועלים במקום. שוטרי תנועה נערכים לסגירת הכביש מכמו כן, לוחמי האש פועלים בשרפה גדולה בגזרה נוספת באזור רמות. למקום הוזנקו רביעיית מטוסים מיחידת הכיבוי האווירי לסיוע לכוחות הקרקע. בשלב זה ישנו נזק למספר מחסנים, לא ידוע על לכודים או נפגעים. כלל הצירים פתוחים לתנועת כלי רכב. כוחות משטרה סוגרים את זירת האירוע".

עדכון חסימת צירים:
כביש 1 (ירושלים-ת״א) לכיוון ירושלים נסגר לתנועה. כלי רכב מופנים למנהרת הארזים.
כביש 1 לכיוון תל אביב פתוח לתנועה.
רחוב מגני ירושלים לכיוון גינות סחרוב סגור לתנועת כלי רכב.
הצירים המובילים לשוק הסיטונאי סגורים.

צילום: שלומי כהן, פלאש 90


































צילום: מדברים תקשורת וחדשות צ.ב.מ














צילום: רועי כהן, א.צ כהן








שריפה שוק סיטונאי רמות כביש 1 תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד