י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרבנים הזהירו - לא לצרף את הרצוג לממשלה

עשרות רבנים התכנסו בבית מדרשו של הרבי מבוסטון בירושלים, ומחו נגד הכוונה לחדש את המו"מ עם הפלסטינים

הרבנים הזהירו - לא לצרף את הרצוג לממשלה

כארבעים רבנים, ראשי ארגון הרבנים "פיקוח נפש", התכנסו אמש (א) לאסיפת חירום בבית מדרשו של האדמו"ר מבוסטון בשכונת הר נוף בירושלים, כדי לדון בסוגיות העומדות על הפרק בעקבות התמשכות גל הטרור, ולמחות נגד הכוונות לחדש את המו"מ עם הפלשתינים.

הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג חבר בית הדין הגדול בירושלים, ציין בדבריו שבכל נושא שלימות הארץ ועמידה תקיפה כנגד אויבי ישראל אין צורך בנאומים והסברים. "עלינו הרבנים פשוט לקרוא את ההלכה בשלחן-ערוך שוב ושוב. בסעיף אחד קצר אומרת ההלכה את הכל". הרב גולדברג הזכיר את מאבקו של הרבי מליובאוויטש לאורך השנים לפרסם את דבר ההלכה נגד הויתורים. "הרבי מליובאוויטש לא היה נוהג לחזור על דברים שוב ושוב סתם כך, ולא היתה דרכו במחאות וזעקות. אם במקרה זה הוא כך הוא נהג, ודאי שזו הדרך ואין בלתה".

הדיין הגאון רבי ירמיה כהן אב"ד פריז, שהוכיח כיצד המצב בו נמצאת ישראל בשנים האחרונות, מאז הויתורים והנסיגות, הוא מצב המוגדר בהלכה כ"שעת מלחמה", שבמסגרתו יש לפגוע מיד בכל מי שנחשד כאויב, וחלילה מלהירתע ולנסות להיות 'מוסרי' כביכול. "חובה עלינו למחות באופן תמידי כנגד רוח המשפט החילונית המעוותת, שאינה יודעת להבדיל בין חייל יהודי המגן על עם ישראל ובין אויב ומחבל".

המארח האדמו"ר מבוסטון בירך את הרבנים שהגיעו מכל רחבי הארץ, וציין את האחדות המפליאה בין כל החוגים והזרמים בקרב שומרי התורה והמצוות בנושא שלימות ארץ הקודש, כפי שמשתקף מהפסיפס המרהיב של הרבנים החברים בכינוס. האדמו"ר הסביר את ההלכה של דין "עיר ספר" (עיר על הגבול), וכיצד על-פי הלכה כל ירושלים, וכמוה ערים רבות בארץ הקודש יש להם דין "עיר ספר", שבו יש להתייחס לכל חשש של מחבל כ"פיקוח נפש" גמור, ויש לחלל את השבת כדי לפגוע במחבל ולהגן על תושבי המקום.

מזכ"ל ארגון הרבנים הרב אברהם לוין, הזהיר מפני האפשרות שמפלגת המחנה הציוני תצטרף לממשלה, כאשר המטרה הרשמית בצירופם היא "האצת המו"מ" חלילה. הוא העיד על דברים נדירים שנשמעו מפי הרבי מליובאוויטש על הסכנה הנוראה לעם ישראל מפעילות אנשי השמאל הישראלי, המסוכנת יותר ממעשיהם של צוררי ישראל. "אפילו דיבורים על אימוץ מדיניות המחנה הציוני יביאו באופן ישיר להתגברות הטרור, כפי שנוכחנו שוב ושוב בשנים האחרונות".

הגאון רבי שמואל אליהו רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, חתם את הדיונים בכינוס, כשקרא לבכירי מערכת הבטחון בארץ להורות לחיילים ולשוטרים שלא להסס לרגע אחד אלא לירות בכל מחבל, כפי דרך ההלכה. "מי שאינו רוצה לנהוג כך – איש הירא ורך הלבב יילך וישוב לביתו", ציטט הרב אליהו.



































פיקוח נפש כינוס בוסטון רבנים המחנה הציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד