כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מה קורה כשעוגה בגובה 1.3 מטר מתרסקת?

מה היה קורה לכם, אם עוגה בגובה 1.3 מטר, ועבודה של חודשיים, היו מתרסקות ברגע • זה מה שקרה לחוי פרידמן והיא עדיין מאושרת

מה קורה כשעוגה בגובה 1.3 מטר מתרסקת?
uu

חוי פרידמן, אמנית ויוצרת עוגות אומנותיות מבצק סוכר מזה מספר שנים, חוותה את אחת החוויות המעצבות - תרתי משמע, שיכול אמן לחוות.

היה זה כאשר עוגה בגודל של כ-1.30 מטר, עליה עמלה במשך חודשיים ימים, התרסקה בדרך לתערוכה.

חוי כתבה על זה פוסט בו ביכתה את האבידה הקשה וביקשה למצוא נחמה, אותו אכן מצאה.

בשיחה עם 'לובי נשי' היא משתפת: "זה התחיל לפני מספר חודשים כאשר קיבלתי פנייה מאגוד מעצבי העוגות בישראל, להשתתף בתערוכה שהיא למעשה תחרות. לא העזתי לחלום להצטרף מיוזמתי, אבל להם אמרתי כן".





מאותו רגע היא נכנסה לעבודה בלתי פוסקת. הנושא היה יצירות אמנות בספרות, והיא עמלה על מיצג מתוך ספר הילדים 'מרי פופינס', והוא כלל פריטים אכילים, מעשרות סוגים ודוגמאות.

"לקחתי מובילים באופן מיוחד כדי שבאמת זה יגיע בשלום ובמקצועיות", היא משחזרת. "עשיתי הכל מבחינת ההשתדלות, אבל משמים רצו אחרת".

אך העוגה צנחה על הכביש, רגע לפני שעלתה לרכב ההובלה והיצירה התפרקה. היא לא הרגישה טוב, אבל מצאה את עצמה מקבלת ברוגע לא ברור את המציאות, משלימה איתה ולא מנסה להילחם.

"בשכל זה נורא וזה קשה ומעצבן", היא אומרת, "כל הרגשות הם שליליים, אבל השם עשה לי נס ואני יושבת בבית רגועה ושמחה. את יודעת משהו? נס שזו לא היתה עוגה של לקוח - במצב כזה בטוח לא הייתי מגיבה כך.

"התגובה שלי היא נס. אין מילים אחרות ואין לי תשובה לשאלה, כיצד ייתכן שהגבתי כך. אדם אחר ואפילו אני, היו אמורים להגיב בקיצוניות על כזה מקרה. מודה להשם".

תמונות: באדיבות המצלם












עוגה התרסקות אפייה אמונה אמנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד