כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פניה למח"ש: לחקור את השוטר שאיים באקדח

פרסום תיעוד השוטר שכיוון אקדח לראשו של מפגין חרדי, ללא כל איום מצידו - מכה גלים • ארגון "לביא" פנה ליועץ המשפטי בדרישה לפתוח בחקירה פלילית באופן מיידי

אלימות שוטרים, צילום ארכיון
אלימות שוטרים, צילום ארכיון

יוסף בן ברוך, ראש "מחלקת זכויות האזרח" בארגון לביא, פנה לראש המחלקה לחקירות שוטרים
(מח"ש) עו"ד אורי כרמל בדרישה לחקור את האירוע בו נראה שוטר מכוון אקדח לראשו של מפגין בהפגנות הגיוס בירושלים ביום ראשון השבוע.

"הריני מתכבד לפנות אליך בנושא שבנדון הנוגע לאיומים בנשק חם המגיעים עד לכדי סיכון חיי אדם בפועל, על ידי שוטר תוך כדי מילוי תפקידו כנגד אזרח, וכדלהלן: אמש, ביום ראשון ז' אייר תשע"ו [15/5/16] התקיימה בירושלים הפגנת אזרחים חרדים במחאה על מעצר בחור ישיבה שנלכד על ידי המשטרה וחשוד בהשתמטות. הפגנה זאת טופלה על ידי שוטרי מג"ב.

"במהלך ההפגנה דרך אחד השוטרים את אקדחו וכיוונו לעבר המפגינים באיום, לכאורה ללא שהללו היוו איום וסיכנו את חייו או את חיי חבריו. תיעוד דברים אלו פורסם בחדשות ערוץ 2, בתגובה לכתבה זאת מסרה דוברות המשטרה כי: מחקר ראשוני של העובדות, עולה כי במהלך מעצר של חשוד בהפרת סדר, הקיף המון זועם את השוטרים, תוך ניסיון אלים לסכל פעולת אכיפה מתחייבת שהתבצעה, כאשר חלק מהחשודים אף תקפו באמצעות מקלות ואבנים את השוטרים. כתוצאה מעוצמת האלימות שהופנתה כלפי השוטרים, פונה שוטר לטיפול רפואי ושוטר שחש מאויים שלף את אקדחו. יחד עם זאת, בהתאם לנהלי המשטרה, מתבצע תחקיר מבצעי לבחינת כלל נסיבות האירוע.



"הודעתה זאת של המשטרה איננה עולה בקנה אחד עם האירועים כפי שהם נצפים בתיעוד, בתיעוד רואים כיצד השוטר שולף את אקדחו, דורכו, ומכוונו לעבר המפגינים ללא שהללו מהווים איום כלשהוא עליו או על חבריו, יתר על כן, לאחר שהשוטר דורך את נשקו רואים כיצד השוטר שלידו מנסה להרגיע אותו, משמע לא היה איום כלשהוא על חיי הכוחות.

"משכך, התנהגותו זאת של השוטר מהווה לכאורה עבירת איומים בהתאם לסעיף 192 לחוק העונשין, חומרה יתירה נודעת למעשים אלו עת נעשו על ידי איש מרות בנשק חם תוך כדי מילוי תפקידו כלפי אזרח, ולמעלה מן הצורך לפרט על התוצאות העגומות שיכלו להיגרם כתוצאה מהתלהמות זאת.
עניין רב לציבור בחקירה ההיבטים הפלילים של מעשים אלו, וכפי שהדברים באו לידי ביטוי בפרסום האירוע בכלי התקשורת המרכזיים במדינת ישראל עוד באותו היום שבו התרחש, וכמו כן אין קושי לאתר את השוטר החשוד.

"אשר על כן אבקשך, להורות על חקירת האירוע המדובר על היבטיו הפליליים, ולא להסתפק בהודעת המשטרה כפי שהוצגה בערוץ שתים ולפיה האירוע יתוחקר אך ורק בהיבט המבצעי".

ארגון לביא נמסר: "מדובר באירוע קשה ומיותר, איומים בנשק חם ללא הצדקה הינם עבירה פלילית. מצפיה בתיעוד האירוע עולה כי הודעת המשטרה ולפיה התנהגות השוטר תקינה אינה מתיישבת עם המצולם. ארגון לביא ימשיך ויפעל למען זכויות האזרח של הציבור החרדי".

כזכור, ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הסרטון מציג תמונה חלקית של אירוע סדר ציבורי אלים. מחקירה ראשוני של העובדות, עולה כי במהלך מעצר של חשוד בהפרת סדר, הקיף המון זועם את השוטרים, תוך ניסיון אלים לסכל פעולת אכיפה מתחייבת שהתבצעה, כאשר חלק מהחשודים אף תקפו באמצעות מקלות ואבנים את השוטרים. כתוצאה מעוצמת האלימות שהופנתה כלפי השוטרים, פונה שוטר לטיפול רפואי ושוטר שחש מאויים שלף את אקדחו. יחד עם זאת, בהתאם לנהלי המשטרה, מתבצע תחקיר מבצעי לבחינת כלל נסיבות האירוע".
שוטר אלים איום באקדח הפגנות הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד