ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

רוצים להתגרש? שקד תחייב אתכם ללכת לגישור

תקנות חדשות אותן תביא היום שרת המשפטים לועדת חוקה, יחייבו כל "סכסוך משפחתי" להליך גישור שישמור על "אופי טיפולי"

טרום גירושין, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
טרום גירושין, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

שרת המשפטים איילת שקד פועלת להתקנת תקנות המחייבות קיום הליך ליישוב סכסוך בהסכמה, בכל סכסוך משפחתי המגיע לדיון בערכאה שיפוטית. התקנות יובאו כבר היום לדיון בוועדת החוקה של הכנסת..

ההליך יתבצע ביחידות הסיוע הפועלות ליד הערכאות המשפטיות השונות הדנות בסכסוכי משפחה, וטרם הגשת כתבי תביעה הנוגעים לסכסוך, מתוך רצון לבחון את האפשרות ליישוב הסכסוך בהסכמה. מדובר בארבע פגישות שייערכו לצדדים, ללא תשלום, בהעדר עורכי דינם. זאת, מתוך מטרה לשמור על האופי הטיפולי של המפגשים.

יחידת הסיוע תמליץ לצדדים על אופן ניהול ההליך, ובסופו יודיעו הצדדים ליחידה אם הם מעוניינים להמשיך בהליך חלופי ליישוב הסכסוך שהוצע להם או לחילופין יודיעו שלא הגיעו לידי הסכמה.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה : "התקנות מבקשות להוות חלופה יעילה להתדיינות בערכאות משפטיות בנושא רגיש ומורכב כסכסוכי משפחה. במקרים רבים ניתן להגיע להסכמות ולהימנע מהגעה לבתי משפט ובתי דין, עובדה שתיטיב עם האזרחים, תקל על המערכת ותעודד הגעה לפשרה ולקבלת החלטות המקובלות מראש על כל הצדדים.

"יש לזכור שסכסוך בין ההורים גורם נזק בעיקר לילדים, ומחובתנו להגן עליהם. אני מודה לחברות הכנסת שולי מועלם ומירב מיכאלי שהובילו את החוק ויזמו את המהלך".
הליך גירושין גישור סכסוך משפחתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד