י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'העדה החרדית' נחלצה לטובת מוסד שנחשד כי קיבל שטח מהעירייה: "אסור להזיק לבניה"

הקנאים יצאו בקמפיין נגד מוסד "טוב ירושלים" בבית שמש, שעל פי דבריהם קיבל שטח בניה מעיריית בית שמש ועל כן יש לפתוח "במערכה אדירה להצלת עתידנו" • חברי בד"צ העדה החרדית החליטו להתייצב לצד המנהלים

הגאב"ד והראב"ד של העדה החרדית. צילום: שמואל דריי
הגאב"ד והראב"ד של העדה החרדית. צילום: שמואל דריי

קמפיין שהופיע על לוחות המודעות בירושלים התריע כי "החינוך הטהור" בבית שמש בסכנה, ובישר על "מערכה אדירה להצלת עתידנו", כלשון המודעה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הקצף יצא על מוסד "טוב ירושלים' בבית שמש שאינו מקבל תקציבים מהמדינה, שנחשד כי קיבל קרקע מהעירייה, בניגוד לעמדת הקנאים ובד"ץ העדה החרדית.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', מדובר בסיפור שנמשך כבר 15 שנים. ראשי המוסד קיבלו מהעירייה את המגרש, ובכדי שהם יוכלו לקבל את זה הם היו צריכים שהעירייה תשלח מכתב ויתור על הקרקע למנהל מקרקעי ישראל, והם ירכשו את זה מממ"י.

בתלמוד תורה הצליחו, לאחר בירוקרטיה קשה וארוכה, לרכוש את הקרקע והחלו לבנות במקום, מה שהביא שוב לגל מחאות. בעקבות שורת המחאות הוציאו בעדה החרדית מכתב בו הם כותבים כי ראשי המוסד הציגו בפניהם פעולות רכישה של הבניין.

במכתב נכתב כי בגלל עמדת הבד"ץ שאין לקבל שום שטח מהעירייה, התחייבו מנהלי המוסדות לקנות את השטח, וגם אם לא יוכלו לבסוף לקנותו - הם יתחייבו לצאת מהבניין.

"ואנו מזהירים לא להזיק את המוסדות וכ"ש לא לבזות את המנהלים". כתבו ראשי הבד"ץ הגאב"ד הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך.

במכתב שהתפרסם אתמול, כותבים בעדה החרדית כי המנהלים הופיעו בפני חברי הבד"ץ הגאון רבי נפתלי קופשיץ רב נחלה ומנוחה, והציגו מסמכים של פעולות הרכישה וכן שמאות של קניית השטח, הבטיחו לפעול על הרכישה, והרב יעקוב אחר הביצוע.

בעדה החרדית כותבים כי הנהלת התלמוד תורה הפקידה סכום כספי גדול לרכישת השטח, ולכן "אנו מתירים להם להמשיך את הבנייה וחלילה להפריע או להזיק למוסד ולבניה בשום צורה".


הקמפיין נגד המוסד
.


מכתב בד"ץ העדה החרדית
.
העדה החרדית טוב ירושלים עיריית בית שמש מנהל מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד