ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אחרי עשרה חודשי מעצר - מאיר אטינגר ישוחרר

העציר המנהלי המפורסם שהשב"כ מנע ממנו השתתפות בשמחת הברית לבנו - ישוחרר מהכלא אך יוטלו עליו מגבלות אחרות

אטינגר. צילום: פלאש 90
אטינגר. צילום: פלאש 90

העצור המנהלי מאיר אטינגר ישוחרר בסוף החודש הלועזי ממעצרו - לאחר עשרה חודשים במעצר, כך הודיע היום (ג) נציג הפרקליטות בדיון בבימ"ש שהתקיים בעניינו של אטינגר.

בדיון שהתקיים היום בשעות הצהריים בפני השופט אברהם טל בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, הודיע נציג הפרקליטות כי אין בכוונת שר הביטחון משה בוגי יעלון להאריך את צו המעצר המנהלי כנגד אטינגר אשר צפוי להסתיים ביום 1/6. עם זאת הודיע נציג המדינה כי בכוונתם להטיל על אטינגר הגבלות מנהליות אחרות.

בדיון הצהיר עו"ד יובל זמר אשר מייצג את אטינגר מטעם ארגון חוננו, כי בכוונתו להתנגד לכל הגבלה אשר תוטל על מרשו וכי בכוונתו לפנות לבית המשפט בעניין.

נזכיר כי אטינגר נעצר לפני כתשעה וחצי חודשים בצו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו ע"י שר הביטחון משה בוגי יעלון. תחילה הוצא כנגדו צו מעצר לתקופה של שישה חודשים, ולאחר מכן הורה שר הביטחון על הארכת הצו למשך ארבעה חודשים נוספים. אטינגר שוהה בכלא אשל בתנאי הפרדה ובידוד מחמירים ונאסר עליו לשוחח בטלפון למעט עם חלק מבני משפחתו הקרובים.

עו"ד יובל זמר המייצג את אטינגר מטעם ארגון חוננו מסר בסיום הדיון כי "אני שמח מאד שתקופת המעצר הממושכת מאד של מר אטינגר באה לסיומה, מעציב לגלות שבמדינת ישראל ב-2016 יכול אדם להיות עצור במעצר במשך עשרה חודשים אך ורק בשל דעותיו הפוליטיות גם אם אינם ערבות לאוזניים כאלו או אחרות. אני מברך על ההחלטה הנכונה לטעמי שלא להאריך את המעצר בפעם נוספת, על זה נאמר מעט מידי ומאוחר מידי".

נזכיר כי לפני כחודש התחוללה סערה ציבורית בעניינו של אטינגר, וזאת בעקבות סרוב השב"כ ושירות בתי הסוהר ליציאתו של אטינגר לברית המילה של בנו הבכור, לאחר מאבק משפטי שהגיע גם לפתחו של בימ"ש העליון עד סמוך מאד למועד הברית דחה בימ"ש את בקשתו של אטינגר והברית נערכה בירושלים בהשתתפות מאות בני משפחה ותומכים אך ללא אביו של התינוק אשר שהה במהלך הברית בתאו בכלא אשל.
אטינגר יעלון צו מעצר אסיר מנהלי שבכ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד