כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

טלטלה: השר חיים כץ נחקר בחשד לשימוש במידע פנים

טלטלה פוליטית: בכיר הליכוד, שר הרווחה חיים כץ, יחד עם מקורב לאיש העסקים קובי מימון, נחקרו בחשד לשימוש במידע פנים, לצורך רכישת מניות • השניים גרפו כ-290 אלף שקל

כץ. צילום: מרים אלסטר פלאש90
כץ. צילום: מרים אלסטר פלאש90

טלטלה פוליטית: שר הרווחה חיים כץ, חשוד בעבירה חמורה של שימוש במידע פנים לגריפת רווחים.

במסגרת חקירת עסקת מיזוג בין החברות נצבא ואיירפורט סיטי מחודש יולי 2015, רשות ניירות ערך, עצרה וחקרה היום (ג) באזהרה את השר חיים כץ ואת מוטי (מרדכי) בן ארי, יועץ פיננסי של החברות מאז 1999 ומקורב לאיש העסקים קובי מימון. לפי החשד השניים רכשו מניות נצבא על סמך מידע פנים מוקדם טרם הדיווח עליה.

על-פי החשד, השר ובן אריה רכשו את מניות נצבא טרם פרסום דיווח אודות מיזוג הפעילות של נצבא ואיירפורט סיטי.

על-פי החשד, בעקבות העבירה, גרפו החשודים, רווחים כספיים אסורים בסך כולל של כ-290,000 שקל.

לאחר חקירה, שוחרר השר ממעצרו בתנאים מגבילים.

חברת נצבא החזקות 1995 בע"מ עוסקת בייזום, פיתוח, השכרה, ניהול ואחזקה של נכסים בארץ ובחו"ל, לרבות באמצעות חברות-בנות וקשורות (ישראליות וזרות). בעלת השליטה בנצבא היא חברת איירפורט סיטי בע"מ. במועדים הרלבנטיים לחקירה נצבא ואיירפורט היו חברות ציבוריות אשר ניירות הערך שלהן נסחרו בבורסה לניירות הערך בתל-אביב.

על-פי ממצאי החקירה, שפורטו בבקשת רשות ניירות ערך לשחרורו ממעצר של בן אריה בתנאים מגבילים, בבוקר יום 05.07.2015 בשעה 09:19 דיווחה נצבא על אישור וחתימה להסכם מיזוג בדרך של מיזוג משולש הופכי עם בעלת השליטה בה, איירפורט, באמצעות חילופי מניות ותשלום מזומן, במסגרתו עתידה הייתה איירפורט לרכוש למעשה את החזקות הציבור בנצבא.

תנאי המיזוג שפורטו בדיווח המיידי שיקפו פרמיה של 23.17% על מחיר השוק של נצבא, ומכאן שהיה מדובר בדיווח חיובי עבור המחזיקים במניות נצבא. בן אריה שהמידע הגיע אליו מתוקף תפקידו רכש את מניות נצבא טרם פרסום הדיווח והעביר את המידע לשר כץ.
שר חקירה בכיר שימוש במידע פנים רשות לניירות ערך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד