ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"בירושלים יש ביקוש רב לדירות שלושה חדרים"

איש הנדל"ן הירושלמי ר' אלי קליין בראיון ל'בחדרי חרדים' על מצב שוק הדיור, וכיצד ניתן לפתור את הסוגיה

"בירושלים יש ביקוש רב לדירות שלושה חדרים"



הפער בין הביקוש להיצע בשוק הדיור של שלושה חדרים בירושלים הולך וגדל ומוסיף לעלייה התלולה והמתמשכת במחירים. איש הנדל"ן ר' אלי קליין שמאחוריו עשרות פרויקטים יוקרתיים ונחשבים בירושלים ובסביבותיה, מסביר בראיון לאתר "בחדרי חרדים" כיצד לדעתו ניתן להגביר את ההיצע מול הביקוש של דירות.

"אני לא חושב שיש פתרון מיידי", הוא אומר, "אבל ברור שאם יעבדו נכון בשנים הבאות ויפשירו עוד קרקעות בירושלים, בית שמש ובסביבותיה ויחסכו מאיתנו את הבירוקרטיה - הדרך להיצע כמו הביקוש יהיה קרוב".

את ר' אלי קליין אנחנו פוגשים באקראי בפרויקט המגורים "מצפה נוף" הנמצא במתחם 'אמקור' - אחד ממיזמי הבנייה המבוקשים בירושלים, פרויקט שלדברי אנשי נדל"ן מהווה פתרון משמעותי לזוגות צעירים המחפשים דירות שלושה חדרים.

מעבר למיקומו המעולה במרכז היכלי התורה והחסידות בעיר, זהו מתחם נפרד ושקט שאיננו תחום בבניינים צמודים, המהווה פינת חמד של איכות חיים ושלווה. בנוסף, המתחם ממוקם על צלע ההר ונהנה מנוף עוצר נשימה, כאשר כל שכונותיה הצפוניות והרי ירושלים המוריקים פרושים למרגלותיו.

"תראה", הוא אומר, "כשיצאנו לדרך עם הפרויקט חשבנו מראש על הביקוש בעיר נערכנו לביקוש רב לדירות שלושה חדרים, מכיוון שכמעט ולא ניתן למצוא באזור רוממה הירושלמית דירות קטנות חדשות.

מה מביא לביקוש לדירות חדשות בירושלים ולדירות שלושה חדרים בפרט?

"ההסבר לכך הוא כי מחירי דירות ישנות בשכונות העוטפות את רוממה, כמו גאולה, מקור ברוך, סורוצקין וכו', נעים כיום בכ-24,000 ש"ח למ"ר. צריך לזכור שמדובר בדירות ישנות הזקוקות לשיפוץ בהשקעה נוספת של 2,000-3,000 ₪ למ"ר כדי להביאה למצב חדש. ועדיין, כשהדירה מגיעה ל-26 אלף למ"ר היא לא נמצאת ברמה הראויה. עדיין חסרות מעליות, חדר המדרגות מיושן, שלא לדבר על סביבת המגורים שונה, מיושנת וחסרת פיתוח סביבתי נאות".

"לא בכדי הפרויקטים החדשים בירושלים כל כך מצליחים, בין היתר מפני שהם נותנים את כל החבילה. גם דירת יוקרה חדשה ומאובזרת עד המילה האחרונה, וגם סביבת מגורים ירוקה ונדירה. מדובר באיכות חיים נדירה שלא קיימת באזור מרכז העיר המשופע בבניינים צפופים. בנוסף, הדיירים נכנסים לבניינים ברמת גימור גבוהה, בסטנדרט המתקדם ביותר, עם 2-3 מעליות בכל בניין, עם אפשרות של חניה תת קרקעית ומחסן לרכישה. וכאשר העסקה כולה מגיעה לבסוף לאותו מחיר, מבלי להתרוצץ ולקבל משהו פחות מזה – מובן מדוע הביקוש גבוה לדירות חדשות בירושלים. לזוגות הצעירים העומדים לפני רכישת דירתם הראשונה זוהי האלטרנטיבה המשתלמת מכל הבחינות.

שנים רבות מדברים על מצוקת דיור במגזר החרדי, בתור איש נדל"ן שנמצא שנים רבות בתחום והביא לתוצאות בשטח, מה לדעתך צריך לעשות שר הבינוי והשיכון כדי להביא לפתרון מעשי?
"שר הבינוי צריך להוביל יחד עם שר האוצר וראש הממשלה מהלכים דרמטיים כדי לשנות את מה שקורה בדיור בארץ. הם חייבים להפשיר יותר קרקעות כדי לאפשר לנו הקבלנים לבנות יותר פרויקטים וכך להביא למצב שבמקום שזוגות נוספים מצטרפים כל שנה למחפשי דיור, הם רוכשים בפועל".

מה הפרויקטים הבאים של אקא נדל"ן - היכן הם?

בבית שמש כ-5,000 יח"ד, קריית מלאכי כ-2,000 יח"ד, יבנה כ-1,000 יח"ד ועוד פרויקטים נבחרים בירושלים ובמרכז הארץ.
אלי קליין דירות ירושלים פרויקט אקה נדלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד