כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"עכשיו אני מבין למה התעקש על חלאק'ה ביום ההולדת"

הפעוט דוד קלאר ז"ל בן ה-3, שנפטר השבת בבני ברק, התעקש שיערכו לו חלאק'ה ביום הולדתו, ולא בל"ג בעומר • "עכשיו אני מבין מדוע", אומר האב

דוד קלאר ז"ל בחלאק'ה
דוד קלאר ז"ל בחלאק'ה

סיפור מטלטל, על רקע פטירת הפעוט בבני ברק: המוני מנחמים פוקדים את הבית ברחוב חזון איש 4 בבני ברק, שם מתגוררים בני משפחת דוד קלאר ז"ל - בן ה-3 שנפטר בערב השבת האחרונה.

המנחמים מגיעים ויוצאים מנוחמים. אביו הרה"ח רבי משה ברוך, מחסידי אשלג ומחשובי אברכי כולל שטפנשט, מצדיק עליו דין שמים.

האב סיפר בניחום האבלים כי דודי ז"ל - שיום הולדתו חל בי"א ניסן, התעקש שהחלאק'ה שלו תהיה במירון ביום ההולדת ולא בל"ג בעומר - כנהוג שאם החלאק'ה יוצא בסמיכות, ממתינים לל"ג בעומר, מה עוד שאצלו זה יצא בערב פסח.

"כבר חצי שנה קודם לכן הוא התארגן לחלאק'ה", סיפר האב, "ואכן באורח פלא כל המשפחה התארגנה לשבת מירון - דבר שלא נעשה עד היום שם בערב שבת. במוצאי שבת גזזו את מחלפות ראשו של דוד ז"ל.

"אין אנו יודעים חשבונות שמים", אמר, "אך כפי שאמרו בלוויה הוא הגיע לשמים כיהודי עם פאות ועכשיו מבינים מדוע הוא התעקש כל כך".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחד הרבנים המנחמים אמר לאבי הילד: "תמצית הנחמה ומילות האמונה האדירות נשמעו דווקא ממך כשהצדקת את עומק הדין, שהנשמה השלימה את התיקון בשלוש שנים ולא צריכה לסבול בעולם את העשרות שנים רק כדי שלהורים יהיה נחת".

צפו בתיעוד וידאו, מהריקוד במעמד החלאק'ה במירון.

הילד דוד קלאר הלוויה צידוק הדין חלאקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד