י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נשיא מצרים קרא לחידוש תהליך השלום - ביבי מברך

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, קרא לישראל, לחדש את תהליך השלום עם הפלסטינים • ראש הממשלה נתניהו בירך על הדברים

א סיסי. צילום: ויקיפדיה
א סיסי. צילום: ויקיפדיה

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי קורא לישראל, לחדש את תהליך השלום עם הפלסטינים ולפעול כדי להגיע להסכם עמם. ראש הממשלה נתניהו ויו"ר האופוזיציה מברכים, כך מוסר כתב 'בחדרי חרדים'.

בהודעה מיוחדת קרא נשיא מצרים: "שלום שכזה ישנה את פני האזור. רק לפני כמה ימים ציין צד אחד את יום העצמאות שלו בעוד האחר את הנכבה. אנו קוראים לשני הצדדים לאמץ את ההזדמנות שיש כעת לעשות שלום ומצרים מוכנה להיות חלק ממאמץ זה.

"זה הזמן, לעשות שלום בין ישראל לפלסטינים ממש כשם שישראל ומצרים עשו. אני פונה להנהגה בישראל, מנהיגי המפלגות ולעם – לנצל את ההזדמנות שיש לשלום. אנו מבינים את הצורך בביטחון וגם את התסכול שיש בישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ואמר ״אני מברך על דבריו של נשיא מצרים א- סיסי ועל נכונותו להשקיע כל מאמץ כדי לקדם עתיד של שלום וביטחון בינינו לבין הפלסטינים ועמי האיזור.

"ישראל נכונה להשתתף עם מצרים ועם מדינות ערב האחרות בקידום התהליך המדיני והיציבות באיזור. אני מעריך את פועלו של הנשיא א-סיסי ושואב עידוד מהמנהיגות שהוא מגלה גם בעניין חשוב זה״.

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג הגיב: "אני מברך על הודעת נשיא מצרים סיסי. זו הודעה דרמטית שמשקפת אפשרות לתהליך היסטורי, שבו העולם הערבי המתון מצפה להושטת יד ישראלית אמיצה, חזקה, ומפוכחת. חובתנו לבחון זאת ברצינות אחרת נמצא עצמנו עושים זאת אחרי מסע ההלוויות הבא. חשוב מאד להקשיב לדברי הנשיא המצרי ולבחון את ההזדמנות שבדבריו ברצינות ואחריות".
מצרים נתניהו יצחק הרצוג א סיסי תהליך השלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד