י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מגיפת אבעבועות בוויליאסמבורג: "לא מחסנים את הילדים"

לא פחות מ-75 מקרים של מחלת האבעבועות התגלו בשכונה מאז חודש מרץ, בשל אי חיסון ילדים

מגיפת אבעבועות בוויליאסמבורג: "לא מחסנים את הילדים"
אילוסטרציה צילום: ארכיון

מגיפת אבעבועות בויליאמסבורג: לא פחות מ-75 מקרים של מחלת האבעבועות התגלו בשכונה מאז חודש מרץ, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

משרד הבריאות פרסם התרעה לתושבים, והחל לחקור את מקור המחלה. מסקר שערך משרד הבריאות עולה כי גיל הילדים שחלו במחלה המדבקת נע בין 10-ל-3, 72 אחוז מהילדים שחלו במחלה הם ילדים שלא קבלו חיסון נגד אבעבועות, 14 אחוז הנותרים קיבלו רק חלק מהחיסון.

חיסון נגד אבעבועות ניתן בשלושה חלקים. המנה הראשונה ניתנת בגיל 12-15 חודש,ואח"כ בגיל ארבע.

קריסטופר מילר, דובר משרד הבריאות בניו יורק אומר, "נושא הצורך במתן חיסונים לילדים הפך לנושא טעון בשכונת ויליאמסבורג החסידית, הורים רבים מסרבים לחסן את הילדים וטוענים, כי הם עושים זאת בעצת האדמו"ר שלהם".

יצויין סוגיה זו עולה מדי מספר חודשים, על סדר היום הציבורי, בדרך כלל עם התפרצות אחת המחלות המדבקות.

בספטמבר 2015 חוקקה מדינת ניו יורק חוק לפיו חייב כל ילד לקבל את כל החיסונים, כתנאי לקבלתו לבית הספר. אלא שהחוק הזה לא נאכף בבתי הספר החרדים שהם פרטיים, ובתור שכך אין עליהם פיקוח צמוד.

משרד הבריאות פנה השבוע לכל רופאי הילדים בניו יורק והורה להם לדווח על ילדים שהוריהם מסרבים לחסן את ילדיהם. משרד הבריאות אף הפיץ עלוני הסברה באנגלית ובאידיש לכל בתי האב בשכונה.

לפי דיווח שהגיע ל'בחדרי חרדים', ארגוני הצלה וביקור חולים נרתמו אף הם להסברה כמו גם ארגון "ילד וילדה" של חסידות סאטמר. החשש הוא שהמחלה תתפשט ליתר השכונות החרדיות.

הרב דוד נידרמן, מראשי הארגונים היהודים של ויליאמסבורג, אמר כי מנהיגי הקהילה המקומית קבעו פגישה ביום רביעי עם ספקי שירותי הבריאות, מנהלי בתי ספר ונציגי משרד הבריאות, כדי לדון כיצד למנוע את התפשטות המחלה בשכונה.

לפני שנתיים עלתה סוגית החיסון על סדר יומו של הציבור החרדי בניו יורק, כאשר התברר כי הגאון ר' שמואל קמינצקי ראש ישיבת פילדלפיה, הורה שלא לחסן את הילדים. רופאי הילדים הוותיקים בעיר לייקווד ובריכוזים החרדים האחרים, יצאו נגד ההוראה והנושא לא ירד מסדר היום הציבורי.
מגיפה ויליאמסבורג חיסון פילדלפיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד