כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הכבאים לוחמים באש - הילדים מיידים אבנים

החרפה במודיעין עילית ממשיכה: בעוד לוחמי האש נאבקים בשריפה שפרצה, ילדי העיר עסקו ביידוי אבנים לעברם

הכבאים לוחמים באש - הילדים מיידים אבנים
uu

תופעה המכוערת של יידוי האבנים לעבר כוחות הכיבוי ממשיכה: גם היום (ג) חוו הכבאים הפרעה וסיכון חייהם על ידי מספר ילדים, עת הוזעקו לכבות שריפת קוצים גדולה, שפרצה בוואדי סמוך לעיר מודיעין עילית, כך לפי דיווח ל'בחדרי חרדים'.

למקום השריפה הוזעקו שלושה צוותי כיבוי וצוות מתנדבים ממתתיהו. נמסר על להבות גבוהות והוזעק צוות לסיוע מאיילון.

״במהלך פעולות הכיבוי הסופיות נאלצו לוחמי האש והמתנדבים להפסיק את עבודתם בעקבות זריקת אבנים ודרדור סלעים על הצוותים שבתחתית הוואדי ע"י נערים מקומיים״, נמסר בהודעת הדוברות של רשף אסף אסרף.

אסרף מוסיף כי התופעה חוזרת על עצמה שוב ושוב. ״בשבוע שעבר הותקפו לוחמי האש מהתחנה ע"י אבנים כאשר פעלו בשריפת קוצים סמוך למבנה״.

״אנו רואים בחומרה מעשים אלו המסכנים את לוחמי האש הפועלים בזירות שונות להצלת נפש ורכוש,חבל שהתנהגות פסולה זו מכתימה את תושבי העיר ואנו קוראים לרסן הישנות מקרים אלה״, כך לשון ההודעה.

יצויין, כי למרבה הנס לא נפגעו הכבאים כתוצאה מיידויי האבנים.

בראיון ל"בחדרי חרדים" אומר לוחם האש רב כבאי יחיאל עוז כי "התופעה מתרחשת פעמים רבות. כמעט תמיד יש הפרעה לעבודה - הילדים מתקרבים לתוך השריפה, לא נותנים מרחב עבודה ולעיתים אף מושכים את צינורות הכיבוי".

עוז טוען כי "רובן המוחלט של השריפות באיזור מודיעין עילית מקורן בהצתות. נערים או ילדים משועממים מציתים חורשות, פחים או שיחים סתם לצורך הנאה. זו אטרקציה בשבילם, ואנחנו משלמים את המחיר".

מלבד ההצתות הרבות וההפרעה למלאכת הכיבוי, נתקלים הכבאים בסיכון חיים של ממש. ״מיידים עלינו אבנים ואפילו סלעים. זה מסכן את החיים שלנו, מלבד הסכנה מהאש עצמה. אנחנו יוצרים קשר עם המשטרה, על מנת שיעזרו לנו לעצור את התופעה הזו".

כאשר המשטרה מתמהמהת בעקבות קריאות רבות, נאלצים הכבאים אף להפסיק את פעולות הכיבוי. ״בשריפה היום יצאה הנחיה מהמפקד לא לכבות את האש עד שתגיע משטרה ותרחיק את המיידים", מספר הכבאי.

עוז מוסיף כי ״לפעמים יש לי דילמה האם לכבות שריפה בבניין, כשמנגד מיידים עלינו סלעים. חיי האזרחים חשובים, אבל אנחנו לא צריכים לקבל סלע בראש רק כי הגענו לחלץ משפחה מבניין בוער".

הכבאי מסרב להכליל: "מדובר בנערים בודדים שמנהיגים אחריהם עדר של ילדים. המנהיגים מתחילים בפעולות הפרובוקטיביות, ושאר הילדים נגררים. אני מקווה שהתופעה הזו תסתיים, ונוכל להמשיך לעשות את העבודה החשובה שלנו: הצלת חיי אדם".

גם בסמוך לשכונת נווה יעקב בירושלים פרצה שריפה בשעות הערב, ואף שם צוות הכיבוי נאלץ להתמודד לא רק אל מול הלהבות, אלא אף מול יידויי האבנים לכיוונם. חלק מהאבנים שיודו פגעו בכבאים - שלא נפצעו.

"צוות כיבוי שעסק בכיבוי שריפה ביער מיר סמוך לרחוב קמיניץ בנווה יעקב, הותקף באבנים ע"י נערים תושבי השכונה", נמסר מדוברות כיבוי אש ירושלים. ״מספר אבנים פגעו בלוחמי האש למרבה המזל ללא פגע".

במהלך השבועות האחרונים, הותקפו צוותי כיבוי בירושלים ברחוב זרח ברנט בשכונת הר נוף. הצוות הותקף באבנים, בקבוקים וברזלים, וכן בקריאות קשות וקללות, חלקן בעלות אופי גזעני.

כך גם, במהלך השבועות האחרונים התפשטה תופעה של הצתות ותקיפת לוחמי האש בעיר מודיעין עילית. לפני פסח הוצת שדה קוצים במודיעין עילית. צוותי הכיבוי זיהו שהאש מתקרבת למיכל סולר ענק של 10 קוב, עצרו את האש והצליחו למנוע אסון. אתמול, הייתה שריפת קוצים נוספת, הפעם בשביל מאחורי רחוב נתיבות המשפט, האש אחזה בקיר קרוואן, ולוחמי האש הצליחו לכבות אותה לפני שהקרוואן כולו עלה בלהבות.

על רקע זה, עומרי ממן, מפקד צוות הכיבוי במודיעין-עילית אמר ל'בחדרי': "בעבר, זרקו אבנים על ניידת כיבוי", הוא מוסיף, "אולם היום זה חצה קו אדום כאשר הגענו לשריפת קוצים בחצר בניין, ותוך כדי פעולות הכיבוי זרקו אבנים גדולות על הכבאים. בנס זה לא נגמר באסון.

"אני רגיל לפקוח עיניים באזורים מסוכנים, שם ערבים זורקים על צוותי הכיבוי בקבוקי תבערה", אומר עומרי, "לצערי, מהיום והלאה נצטרך לפקוח עיניים גם כאן, בתוך עמי, על מנת שחס ושלום כבאים לא יפצעו. אנחנו באים להציל חיים, ולצערינו צריכים להתגונן במקום להגן".

צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש
















שריפה כיבוי אש יידוי אבנים לוחמי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד