ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

עסקני סאטמר נאבקים על שחרור גופות הנגידים ז"ל שטבעו למוות

משטרת מיאמי מעכבת את שחרור גופותיהם של הרב יצחק רוזנברג והרב חיים פרנס ז"ל, שטבעו למוות במיאמי • עסקני סאטמר נאבקים על זירוז שחרור הגופות - ללא נתיחה, ושכרו עורך דין מקומי • שניהם ייטמנו בקרית יואל • ומה בדיוק קרה שם? כל הפרטים

עסקני סאטמר נאבקים על שחרור גופות הנגידים ז"ל שטבעו למוות

האסון בקהילת סאטמר: משטרת מיאמי מעכבת את שחרור גופותיהם של הרב יצחק רוזנברג והרב חיים פרנס ז"ל שטבעו היום (ג) למוות במיאמי. הגופות הועברו למכון הפתלוגי וישוחררו רק מחר, דבר שיעכב את הלוויותיהם. עסקני סאטמר שכרו עורך דין כדי לזרז את שחרור גופותיהם ללא נתיחה.

'בחדרי וורלד' פנה לקבלת עדכון מבית החולים, אולם שם נמסר כי אין באפשרותם לתת מידע.

מפרטים נוספים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', עולה, כי חמישה חסידי סאטמר, שהו לפני הצהריים בחוף האלובר, ללא מציל.

זירת האסון

החוף נמצא סמוך לשדרה ה-140 במיאמי באזור שבין בל-הארבור וסאני איילנד - שם ישנה קהילה חרדית ובית כנסת, קרוב למפרץ האלובר פארק, באיזור בו יש חיבור בין הנהר לאוקיינוס האטלנטי.

הם היו חמישה, אשר יצאו למנוחה ושחייה בחוף הים - האירוע הטראגי התרחש בסביבות השעה 11:30 שעון מקומי (18:30 שעון ישראל).

שלושה מתוכם יצאו לשחות בים, וככל הנראה בשל רוחות חזקות ופתאומיות אשר גרמו לגאות בים, השלושה נסחפו לעומק הים וטבעו. אדם נוסף חש במיחושים בליבו, החמישי שהיה על החוף הזעיק עזרה.

קצין משטרה, ווילאמס, שלא היה בתפקיד והזמן למקום, קפץ למיים והחל בפעולות החילוץ. הכוחות משו מהים את הטובעים. אחד נקבע מותו במקום, שניים אחרים הובהלו לבית החולים, שם נקבע מותו של אדם נוסף. הרביעי טופל מקום.

הים באזור ידוע כמסוכן, ומועד לפורעניות ולזרמי מים חזקים ומפתיעים. קצין במשטרת מיאמי אמר כי הסיבה לטביעתם היא ככל הנראה, רוחות חזקות שדחפו אותם ואת הגלים עמוק לים.




קצין המשטרה וויסמן שמשה את הטובעים מהמים. צילום: טוויטר

ראש הקהל הרב יצחק רוזנברג ז"ל מתגורר בוויליאמסבורג. רוזנברג נולד בבני ברק ובילדותו עזב לארה"ב. עסקיו היו בתחומי יזמות הנדל"ן, סחר בעץ וחומרי בנייה.

בניגוד לדיווחים המוקדמים, ארונו לא יובא ארצה. היא תצא מוויליאסמבורג מקום מגוריו, לקרית יואל מונרו, משם לבית החיים - שם ייטמן בחלקת ראשי הקהל בסמוך לאוהל אדמו"רי סאטמר.

פרנס ז"ל, סוחר תכשיטים ויהלומים, מתגורר בקרית יואל מונרו, שם הוא משמש כרב בית הכנסת סטרופקוב. לאחר שחרור הגופה הלוויתו תצא מביהמ"ד סטרופקוב בקרית יואל מונורו.
הנגידים טבעו טרגדיה בסאטמר יצחק רוזנברג חיים פרנס מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד