ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

שר הנגב: דרעי ירד דרומה

שר הפנים אריה דרעי - שהוא כזכור גם שר הנגב, ירד דרומה והבטיח: "אמחק את המונח עיירת פיתוח"

שר הנגב: דרעי ירד דרומה
ך

שר הפנים, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ויו״ר ש״ס אריה דרעי יצא היום (ג) לביקור רשמי במספר יישובים בדרום.

את הביקור פתח ב אופקים, שם התקבל על ידי ראש העיר יצחק דנינו ובכירי העיריה, סגר״ע שלמה עזרן, יו״ר המועצה״ד בנימין מלכה, מחזיק תיק החינוך החרדי אברהם דייטש ועוד.

אל הסיור התלוו מנכ״לית משרד הפנים ומנכלית משרד הנגב והגליל.מנכ״ל רשת החינוך בני יוסף חיים ביטון ומנכ״ל אל המעיין משה אילוז.

בישיבה חגיגית שהתקיימה באולם מועצת העיר פתח ראש העיר יצחק דנינו בדברי ברכה לשר. דרעי אמר, כי הוא מרגיש בבית בעיר אופקים. ״אני שמח לשמוע על ההתפתחות הצפויה של העיר, הרבה שנים שלא שמעו כאן קולות בניה״.

השר דרעי הוסיף, כי בתפקידו כשר הפנים הכריז זה מכבר, כי תכניות ההבראה של משרדו הינן תכניות המראה. ״אני מקדם החלטת ממשלה מיוחדת שתתן תעדוף מיוחד לעיר אופקים. כמו כן אני מקדם את התכנית לביטול מעמד ערי עולים, כאשר המדינה תשלם 100 אחוז ארנונה על משרדיה. באופן הזה נגייס 500 מליון ש״ח מכל הרשויות אותם נחלק בעיקר לרשויות החלשות, כדוגמת אופקים. כך תוכל העיר לקבל משאבים ולצאת לתכניות ארוכות טווח״.

משם יצאה פמליית השר לביקור במוסדות החינוך של רשת ׳בני יוסף׳ בעיר, בית הספר לבנות ׳שושנים׳, וסמינר ׳משגב האמהות׳.

בביקורו בעיר קריית מלאכי, קידם את השר בדברי ברכה סגר״ע מישל טפירו. השר דרעי שמע מראש העיר מר אליהו זוהר, על תנופת הפיתוח בעיר העומדת אף היא להכפיל את אוכלוסייתה בעשור הקרוב, לאור היקף מיזמי הבניה. מנכ״ל העיריה הציג את צרכי העיר השונים.

השר דרעי אמר, כי הוא שמח שקריית מלאכי שלא היתה כלולה בנגב והגליל נכנסה כעת לתחום משרדו - משרד הפריפריה.

״נעשתה כאן עבודה טובה בשנתיים האחרונות, ואין שום סיבה שהעיר הנמצאת במיקום מעולה לא תהיה איתנה בזכות עצמה. זה לא חזון רחוק. נעזור לעיר ככל שנוכל״, אמר השר.

משם יצא השר לביקור בת״ת בית יוסף בעיר, בניהולו של הרב מרדכי חמו. השר בחן את התלמידים והתרשם מהיקף ידיעותיהם.

בסיורו במרכז העיר הבטיח השר לסייע בשיקום המרכז המסחרי הישן בסביבת העיריה, כיאה לעיר מתקדמת. ״לא יתכן שמרכז עסקים כזה, המרכז את ותיקי העיר יהיה בצורה מוזנחת שכזו״, אמר

משם נסע השר דרעי לביקור במעונו של הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, מזכיר ועד רבני חב״ד בא״י ורב שכונת חב״ד בעיר. בפגישה הוצגו תכניות פיתוח ושכונות חדשות. הרב ברך את השר בחום שיצליח בכל אשר יעשה ותשרה הברכה במעשה ידיו.

את הביקור חתם השר דרעי בתפילה ליד קבר ארבעת הצדיקים בעיר.







































אריה דרעי ערי הדרום הנגב עיירות פיתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד