כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

קהילת בלגיה מודאגת: הפרלמנט ידון על השחיטה היהודית

הפרלמנט בבלגיה עשוי לאסור בעוד שבועיים את השחיטה היהודית, והקהילה היהודית מתגייסת למאבק: "דרוכים ומתפללים"

ביכ"נ בבלגיה
ביכ"נ בבלגיה

הפרלמנט הפלמי בבלגיה, עשוי לקבל בתוך שבועיים החלטה גורלית בעניין השחיטה היהודית בבלגיה. על פי הדיווחים שהגיע ל'בחדרי חרדים, הפרלמנט היה אמור לקבל החלטה בעניין בשבוע שעבר, אך החליט להאריך את מתן ההחלטה בתוך שבועיים.

קהילות מחזיקי הדת ושומרי הדת באנטוורפן ושאר הקהילות היהודיות בבלגיה. עוקבת בדאגה ובתפילה אחר ההתפתחויות בעניין.

גזירת השחיטה באירופה עולה מידי כמה שנים במדינה אחרת באיחוד האירופאי על ידי ארגוני בעלי חיים הפונים לרשויות בניסיון לעצור את השחיטה היהודית, ולהבדיל - המוסלמית.

הפרלמנט המקומי אמור היה לדון בנושא מספר פעמים, והיו נסיונות להגיע להבנות והסכמות. אך על פי החלטה סופית הפרלמנט יהיה חייב להכריע תוך שבועיים בנושא.

אם תיאסר השחיטה, זה עשוי להשליך על כלל מדינות אירופה ולא רק על יהודי בלגיה. העסקנים היהודים ערכו סדרת פגישות עם חברי פרלמנט, ובתיאום עם ראשי המוסלמים.

הרה"ר לבריסל ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי, אמר כפי שנודע ל'בחדרי', כי מי שמוביל את החקיקה שיש להמם את הבהמה עם השחיטה, הוא השר לענייני צער בעלי חיים, שזה מהות תפקידו.

"נציגי הקונסיסטואר כאן בבלגיה נפגשו עם ראשי המפלגות והבהירו להם את חשיבות השחיטה היהודית וכי הם מבקשים שלא יצביעו בעד הגבלת השחיטה הכשרה ואנו מקוים שדברינו התקבלו על אוזן קשובה", אמר.

הרב גיגי הוסיף כי "גם לפני כעשר שנים היה נסיון חקיקה שכזה ואז פנו כמה סנטורים לביהמ"ש לחוקה שקבע כי החוק נוגד חקיקת יסוד של בלגיה של זכויות הדתיות לאזרחים. גם הפעם במידה ונראה שאכן יש סכנה לחקיקה המגבילה נפנה לביהמ"ש לחוקה שיוציא צו מניעה לפרלמנט הפלמי.

"אנו מקוים שלא ניאלץ להגיע לזה וכי השכל הישר יגבר ובלגיה תאפשר שחיטה כשרה כפי המסורה לנו מדור דור".דבר אשר גם בעת המלחמה מסרו את נפשם כאן בבלגיה.

הרב פנחס קורנפלד מראשי קהילת "מחזיקי הדת" באנטוורפן אמר: "הקהילות החרדיות בבלגיה מתפללות שתתקבל החלטה נכונה וראויה והשחיטה היהודית לא תינזק. חשוב לציין כי לא מדובר באנטישמיות והעניין כולו אינו מכוון כלל וכלל נגד יהודים, אלא בעיקר רצון לצמצם הגירת מוסלמים. אך מה שלצערנו קורה, שהשחיטה היהודית עלולה להינזק גם היא ח"ו".
בלגיה פרלמנט הרב גיגי פנחס קורנפלד אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד