ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

השכנים הערבים סייעו למחבל שדקר ב'שובו בנים'

שלושה ערבים תושבי העיר העתיקה, נעצרו לאחר שהתברר שסייעו למחבל שדקר את הרב ישראל לובן ב'שובו בנים'

הפיגוע ליד שובו בנים
הפיגוע ליד שובו בנים

3 מחבלים נעצרו בחשד שסייעו בפיגוע, בו נפצע הרב ישראל לובן, סמוך לישיבת 'שובו בנים', בעיר העתיקה בירושלים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בפיגוע נדקר הרב ישראל לובן, אישיות מוכרת בכותל המערבי. הוא פונה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים ומצבו הוגדר בינוני, עם פציעה בחזהו. המחבל נתפס לאחר סריקות ובדיקת מערכת המצלמות של המשטרה בעיר העתיקה בירושלים, ולאחר חקירה קצרה הודה במעשה.

הרב ישראל לובן, מתנדב מזה חמש שנים בדוכן חב"ד בכותל. כפי שדווח ב'בחדרי', בכל יום הוא מסייע למבקרים להניח תפילין וציצית. הוא התאושש וחזר לדוכן.

במסגרת חקירת פיגוע הדקירה בעיר העתיקה, התנהלה במשטרת ישראל חקירה מורכבת ומאומצת שהובילה עוד באותו הלילה למעצר המחבל, מוהנד מוחסתב שוהה בלתי חוקי מאזור חברון , שכנגדו הוגש כתב אישום על ידי הפרקליטות.

במסגרת החקירה, כלל הראיות והממצאים הובילו למעצרם של 3 תושבי העיר העתיקה, החשודים כי סייעו למחבל לאחר מעשה.

ממצאי החקירה וכפי שמובא בכתב האישום, מיד לאחר שהמחבל ביצע את פיגוע הדקירה ונמלט לאחד הרחובות בעיר העתיקה פגש שניים מהנאשמים, אחד מהם ליווה אותו לכיוון שער הפרחים כדי להראות לו את הדרך. בדרכם סיפר המחבל כי הוא זה שביצע את פיגוע הדקירה. כשהשניים ראו שהשער חסום על ידי השוטרים חזרו למקום, שם אחד החשודים אמר למחבל שהוא יעזור לו להימלט מהשוטרים ומהעיר העתיקה והם נכנסו לתוך מתחם בתים במטרה להסתתר מהשוטרים והמצלמות.

למתחם הגיעו שני החשודים האחרים, בהמשך לקח אחד מהם את המחבל לביתו שנמצא בסמוך למתחם, נתן לו בגדים להחלפה איפשר לו להתנקות מהדם ולהתחבא בביתו. עם הגעת השוטרים לאזור , אחד החשודים רץ מכיוון מתחם הבתים למקום מסתור המחבל ועדכנו כי המשטרה באזור ועליהם לברוח. החשודים העבירו את המחבל לבית סמוך שם הסתתר עד שנעצר ע"י כוחות המשטרה.

היום בשעה 12:00 תוגש כנגדם בקשה למעצר עד תום ההליכים בבית משפט השלום בירושלים.


זירת הפיגוע. צילום: דוברות מד"א
פיגוע שובו בנים טרור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד