ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

דרעי: "אם בנט יוותר בשביל אחדות - גם אנחנו נוותר"

מקורבי אריה דרעי מדגישים: "אם נפתלי בנט יהיה מוכן לוותר על תיקים בשביל אחדות, נשקול זאת"

דרעי וראש הממשלה. צילום: הדס פרוש
דרעי וראש הממשלה. צילום: הדס פרוש

המגעים המתקדמים בין הליכוד למחנה הציוני להצטרפות לממשלה: ש"ס תשקול בתנאים מסויימים כן לוותר על תפקידים. ב'יהדות התורה' לא מוטרדים מהמהלך.

בסביבת יו"ר שס השר אריה דרעי אומרים ל'בחדרי חרדים', כי "דרעי לא יוותר על שום משרד של ש"ס לטובת ממשלת אחדות". וזאת כפי שפורסם הבוקר על ידי הפרשן אבי בלום ב'בחדרי חרדים'.

אך הוסיפו כי "נראה קודם את בנט מוותר על משרדים כמו החינוך והמשפטים ורק אז נשקול זאת. גם אם המחנה הציוני תכנס לממשלה ותהיה אחדות, מדובר במעט ח"כים. הגורמים הוסיפו כי גם כך ש"ס לא קיבלה הרבה תפקידים בהקמת הממשלה ולכן לא היא אינה רואה צורך לוותר על משהו כעת.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר ל'בחדרי': "הרחבת הממשלה הוא מהלך מבורך, אחרת לא יהיה אפשרי להעביר תקציב דו שנתי כשנהיה תלויים ב-61, ונצטרך להתכופף בפני כל קפריזה.

"לעומת זאת, על החשש שמא יגרע כוחנו הפוליטי, אינני חושש מכיוון וראש הממשלה כבר למד שאנחנו הכי לויאליים והבסיס הקואליציוני ישען עלינו גם בעתיד".

מוזס התייחס להצעה לצירוף ישראל ביתנו לממשלה ואמר: "התבטאויותיו של ליברמן כלפי המגזר החרדי אכזבו אותי מאוד. הן כלפי חוק הגיוס, חוקי אישות ועוד. התבטאויותיו היום, הן כמו של לפיד לפני שלוש שנים. היום לפיד כבר למד בדרך הקשה ששנאת חרדים לא מוסיפה מנדטים".

בהתייחס להרצוג אמר: "עלי לציין שלא שמענו כל השנים מפי בוז'י התבטאויות כאלה נגד הציבור החרדי".

יו"ר ועדת הפנים דוד אמסלם מהליכוד המתנגד לצירוף המחנה הציוני לממשלה אמר ל'בחדרי': "אני מוטרד בשם עם ישראל. ממשלת אחדות מקימים סביב אידיאולוגיה משותפת ורעיונות משותפים, כל המגעים שמתנהלים כעת הם סביב כיסאות.

"הכנסת מפלגת העבודה לממשלה זו חוצפה ושקר גס לבוחרינו. ממשלה כזאת לא תחזיק מעמד יותר מכמה חודשים ותעשה נזק גדול מאוד לליכוד. הזחילה של הרצוג לממשלה מבזה. בוז'י מפרק לעצמו את המפלגה וזה נראה כמו סידור עבודה לו ולחבריו. צריך להתאמץ להכניס את ישראל ביתנו לממשלה, גם ליברמן צריך לעשות מאמץ כזה. יש לנו כאן אחריות לאומית משותפת והעם מצפה שתקום ממשלה הומגנית שמייצגת אג'נדה חדה וברורה".
יצחק הרצוג קואליציה ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד