י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פשרה על השבת? המאבק על הבריכה החדשה, הביא לסגירת הישנה

החרדים בצפת יצאו למאבק נגד פתיחת הבריכה החדשה בשבת - בסופו של דבר הושגה פשרה מול ראש העיר, שבמקומה סגר את הבריכה הישנה

חרדים בעיר צפת, צילום: יעקב נחומי, פלאש90
חרדים בעיר צפת, צילום: יעקב נחומי, פלאש90

 

פשרה בעיר צפת - החל מהשבת הקרובה תיסגר הבריכה העירונית הוותיקה בעיר צפת, לאחר שבמשך עשרות שנים הייתה פתוחה בשבתות ומועדי ישראל.

בכך למעשה מתפשרים החרדים עם ראש העיר שוחט, לאחר שיצאו למאבק סביב פתיחת הבריכה החדשה בשבת. הבריכה החדשה, שעליה יצאו החרדים למאבק, תישאר פתוחה בשבת - אך הבריכה הוותיקה תיסגר. החרדים מציינים כי זהו הישג משום שהבריכה החדשה תהיה פתוחה רק בימות הקיץ, בעוד הבריכה הישנה היא בריכה מחוממת שפועלת כל השנה, וכעת תיסגר בשבתות וחגי ישראל.

 

הפשרה הושגה לאחר הידברות שהתקיימה בין ראש עיריית צפת אילן שוחט ואנשי לשכתו, לבין מזכיר וועדת הרבנים שע"י גדולי ישראל למען קדושת השבת בא"י', הרב יצחק גולדקנופף, באמצעות חבר עיריית צפת אליעזר לזר.

במסגרת ההדברות שכללה חלופות מכתבים בין עיריית צפת לועדת הרבנים באמצעות הרב לזר, התחייבה עיריית צפת לסגור את הבריכה העירונית (המחוממת) השוכנת בקאנטרי קלאב ובסמיכות לשכונת מאור חיים והריכוזים החרדיים - באופן מידי החל מיום שישי הקרוב.

חבר המועצה אליעזר לזר הביע סיפוק רב מהחלטת ראש העיר ואמר ל'בחדרי חרדים' כי - "זה צעד נוסף בדרך להחזרת עטרת צפת ליושנה – עיר המקובלים שבה הילכו גדולי וענקי עולם''. בדבריו הוא מודה לראש העיר אילן שוחט ולרב יצחק גולדקנופף על עזרתו, הכוונתו והשקעתו הרבה באופן אישי עד לקבלת ההחלטה החשובה".

לזר, מדגיש כי "לא מדובר בפשרה על השבת כי על השבת לא מתפשרים. כרגע, לאחר מאמצים כבירים הצלחנו ב''ה לסגור את הבריכה הוותיקה שפעילה בשבת במשך 40 שנה ומקווים שבקרוב הבריכה החדשה גם היא תיסגר בשבתות ומועדי ישראל".

כזכור, בישיבת מועצת העיר צפת שהתקיימה ביום ראשון, הודיעו תשעת חברי המועצה החרדים והדתיים, לרה"ע אילן שוחט שהם מתנגדים נחרצות להפעלת הבריכה החדשה בשבת. חברי המועצה חששו, כי בשל ההפעלה ייגרם חילול שבת גם בשכונה הסמוכה, מצד עסקים שונים. חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שמעון בעדני, צירף את חתימתו נגד הפעלת הבריכה בשבת. חתימתו צורפה למכתב רבני העיר צפת שפורסם השבוע.

צפת בריכה עירונית חרדים צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד