כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מחפש דרך פנימה? ליברמן מציב תנאים לממשלה

יו"ר ישראל ביתנו הציב את התנאים שחשובים לו בכדי להיכנס לממשלת נתניהו; אלקין קורא לפתיחת מו"מ מולו מיד

ליברמן, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
ליברמן, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

ליברמן לא שולל כניסה לממשלה - יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כינס הצהריים (ד') מסיבת עיתונאים בכנסת, והתייחס למצב הפוליטי והדיווחים על ההצעות שקיבל להצטרף לממשלה.

במקביל, השר אלקין קרא לפתוח מו"מ עם ליברמן על כניסתו לממשלה. הפרשן עמית סגל מדווח כי ‏נתניהו צלצל לליברמן, והזמין אותו לפגישה עוד היום. הפגישה צפויה להתקיים בשעה 16:00.

בנוסף, יו"ר 'המחנה הציוני' ח"כ יצחק הרצוג ייתן בשעה 14:30 הצהרה לתקשורת במלון פרימה פארק ירושלים, והתייחס למגעים מול נתניהו. לדברי מקורביו לא צפויה להיות הצהרה דרמטית במסיבת העיתונאים.

לדברי ליברמן הוא לא קיבל הצעה רשמית להצטרף לממשלה, אך הוא אומר כי - "אין כאן עניין אישי, ואם אנחנו נקבל מענה לאותן סוגיות מרכזיות שדיברנו עליהן אז יש על מה לדבר".

לדבריו "יש הרבה מתווכים מטעם עצמם והרבה אנשים טובים שמגיעים כל יום. אם זה נכון שהוצע ביטחון, עונש מוות ורפורמה פנסיונית זו הצעה רצינית, בהחלט מכובדת, ויש על מה לדבר. אם יתקשרו ויעבירו מסר ישיר על בסיס כל מה ששמענו בתקשורת ולא רק הדלפות בעילום שם שבאות להלבין את כניסת מפלגת העבודה, אז יש על מה לדבר. אבל אנחנו לא נדבר במשא ומתן באישון לילה ודילים באפלה.

"לגבי דת ומדינה – העמדות שלנו ברורות, וברור לנו שגם מפלגות חרדיות הן בקואליציה. לכן ברור לנו שאנחנו מדברים על דברים סבירים, על רצון טוב אם הוא קיים".

שר הקליטה וירושלים זאב אלקין אמר הבוקר כי ״אני קורא לראש הממשלה לבדוק ברצינות את אפשרות הרחבת הממשלה במשא ומתן מואץ עם ישראל ביתנו. עדיף לבנות ממשלה יציבה של המחנה הלאומי בהתאם למה שהבטחנו לבוחר, מאשר ללכת להקמת ממשלת אחדות מדומה, שלא תהיה יציבה וגם תפגע בליכוד ובמחנה הלאומי, ובכלל באימון הציבור הישראלי במערכת הפוליטית.״

השר יריב לוין אמר גם הוא: ״יעד הרחבת הממשלה נמצא בהישג יד. קורא לליברמן לבוא ולסיים את המו״מ עוד היום. המאמץ העצום שעשינו במשך חודשים להביא את ליברמן לנכונות אמיתית להיכנס לממשלה ולהחזיר לימין את 6 המנדטים השייכים לו - הצליח ואני מברך על כך. יש לנו כוונה לקיים מו״מ אמיתי ומהיר כדי לסכם את הדברים ללא דיחוי.

"לא הייתה הצדקה לישראל ביתנו להיות מחוץ לממשלה ואני מאמין שאפשר לסיים את המו״מ תוך שעות, כדי להקים ממשלה לאומית ויציבה שתעמוד על העקרונות בשמם נבחרנו.״
אביגדור ליברמן כניסה לממשלה אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד