ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

ליברמן עזב את משרד ראש הממשלה; מתגברות הקריאות נגד הרצוג; "תתפטר מיד"

יריביו של הרצוג בסיעת המחנה הציוני קוראים לו להתפטר מתפקידו לאלתר

ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן סיכמו להקים צוות משותף למשא ומתן, לאחר פגישה שנמשכה כשעה.

מהליכוד נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחה"צ עם ח"כ אביגדור ליברמן. הפגישה הייתה עניינית, התנהלה ברוח טובה ובסופה הוחלט על הקמת צוותי משא ומתן. ראש הממשלה מעדכן את ראשי הקואליציה בפרטים".



יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן נכנס בסמוך לשעה 16:00 לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרד ראש הממשלה, לדון באפשרות לכניסת 'ישראל ביתנו' לקואליציה. הרצוג הודיע על הפסקת המגעים בעקבות הפגישה.

מקורבו של ראש הממשלה השר יריב ‏לוין אמר הצהריים - "בשעה טובה מתקיימת הפגישה בן ליברמן לרה"מ. המהלך להקים ממשלה לאומית רחבה מהלך נכון. מקווה שנוכל לפתוח את המושב ברגל ימין.‏ ראש ממשלה מעוניין להשיג הסכם עם ליברמן. מראש הם מגיעים לפגישה כשהפערים לא גדולים".

בעקבות ההסתבכות במגעים בין 'המחנה הציוני' לליכוד, קוראים חברי הכנסת מיקי רוזנטל וסתיו שפיר ליו"ר מפלגתם יצחק הרצוג ללכת הביתה ולפרוש מתפקידו.

לדברי ח"כ שפיר - "עכשיו כבר ברור שביבי השתמש בהרצוג כדי להכניס את ליברמן לממשלה. רק אתמול הרצוג עוד ניסה לשכנע אותנו שביבי השתנה ושהוא מוכן לנצל "הזדמנות היסטורית" להגיע להסדר מדיני. העובדה שיו"ר מפלגת העבודה החליט לעשות איתו יד אחת רק כדי להצדיק את המהלכים העסקניים שלו – זה כבר בלתי-נסלח.

"מנהיג שלא מצליח לזהות את ההבדל בין ביבי של הסכם שלום לביבי שנותן את תיק הביטחון לליברמן, לא ראוי לעמוד בראש מפלגת העבודה. זה כבר לא משנה אם הרצוג יזחל לתוך הממשלה או לא. התוצאה בפועל היא שהוא איבד את אמון הציבור ואת האמון של רוב חברי מפלגתו – ועכשיו הוא חייב ללכת.

"הימים האחרונים הוכיחו שיש כאלה שהתעייפו והתייאשו, אבל יש גם כאלה שלא אבדה תקוותם ועדיין נכונים למאבק על דמותה של מדינת ישראל – כי אין לנו מדינה אחרת". לסיום כתבה שפיר - "מי שהיה שותף לזחילה המביכה לתוך הממשלה הגרועה בתולדות ישראל, צריך לשים את המפתחות על השולחן וללכת הביתה."

בנוסף, גם ח"כ רוזנטל קורא להרצוג להתפטר - "המפלגה לא תוכל להשתקם אם לא תניח את המפתחות. איבדת את אמון הבוחרים. לאור הקלון שהטיל על מפלגת העבודה וערכיה, ולאחר הנהגתו הכושלת, על בוז'י להחזיר את המפתחות ולהתפטר מתפקידו לאלתר. מפלגת העבודה לא תוכל להשתקם כל עוד מוביל אותה אדם שהתנהל באורח חובבני ושיחק לידיו של נתניהו שהשתמש בנו וזרק לכלבים".

עודכן 17:19
בוז'י הרצוג המחנה הציוני סתיו שפיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד