י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

התשובה לשאלת המיליון: במה מתאים לי לעבוד?

יכול להיות שכל מה שמפריד בינך לבין עבודת החלומות, זו הכוונה תעסוקתית הולמת • את הכתבה הזו אתם חייבים לקרוא

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

אבחנה זו על שום מה?
לאחרונה ישנה התעוררות בקרב הציבור לנושא של אבחונים מקצועיים בתחום התעסוקה ולימודים. אך רבים וטובים מתקשים להבין למה צריך אבחון מקצועי? מהו התהליך של האבחון? מה עושים עם התוצאות של האבחון? ובעיקר איפה עושים את התהליך הזה?

מתי ריסמברג , יועץ תעסוקתי במרכז להכוון תעסוקתי בני ברק, בוגר ישיבות ובוגר אוניברסיטת בן גוריון, ומאחוריו רקורד עשיר של טיפול בשירות הפסיכולוגי של עיריית מודיעין עילית עושה לנו סדר בעולם האבחונים המקצועי.

מי צריך אבחון מקצועי?
בעצם, כל מי שמעוניין להצליח בעיסוקיו או מי שעובר שינוי, או מי שמעוניין לעשות שינוי בתחום התעסוקתי שלו צריך לדעת ולהבין מה מתאים לו? במה הוא יצליח יותר? תהליך האבחון מאפשר לנו לבדוק מגוון רחב של פרמטרים בצורה אובייקטיבית ולאבחן על פיהם את ההתאמה. עולם התעסוקה מאופיין היום בעשרות אם לא מאות תחומים ומקצועות אפשריים, אשר לעיתים יוצרים תחושת בלבול שמקשה על קבלת החלטה ועל התחושה שאכן החלטנו נכון.

לא פעם אנחנו נתקלים במישהו שמאופיין כ"נודד עבודות סדרתי.." כזה שלא מחזיק מעמד במקום עבודה יותר מכמה חודשים. זה לא אומר חלילה שאיננו מוכשר, זה לא אומר חלילה שאיננו מסוגל, זה מוכיח בצורה ברורה שהוא לא מתאים לתפקיד שאליו התקבל, או למקום העבודה או לפעמים אפיל לבוס הספציפי.

במקרה שכזה הצורך באבחון הוא ברור לחלוטין, אבל לא רק במקרים כאלו, רוב הציבור שלנו, שיוצא לשוק העבודה לאחר שהתייעץ עם רבותיו מתקשה לדעת מהו מקום העבודה והתפקיד שמתאים לו. איך יוכל למצוא תפקיד שיקדם אותו לעבר פרנסה בכבוד ויותר מכך יביא לקידומו האישי והכי חשוב לתחושת סיפוק ויציבות במקום העבודה.

האבחון רלוונטי ונצרך טרם קבלת החלטה איפה ללמוד? מה לומדים? איזה מקצוע מתאים לי? האם כדאי ללכת ללימוד של הכשרה מקצועית או ללימודים גבוהים?

מה בודקים באבחון תעסוקתי?
במהלך האבחון תעסוקתי אנחנו בודקים מגוון רחב של פרמטרים, כמו: כישורי חשיבה, תכונות אופי, תחומי עניין ותחביבים, מודעות עצמית, נקודות תורפה וחוזקה ועוד נקודות שיביאו אותנו למקסימום התאמה של הנועץ למקום עבודה או תפקיד מסוים.

כולנו מבינים שהכישורים הנצרכים לסוכן מכירות מפולפל אינם אותם כישורים שנצרכים למנהל חשבונות או לאיש לוגיסטיקה. ומכאן, שגם אם ניהלתי את הת"ת או את מוסד ה'עזרת נישואין' בישיבה בהצלחה מרובה עלי לעבור כברת דרך לפני שאהיה מנהל של רשת אופנה מצליחה.
ומכאן אנו יוצאים למסע קצר שיכוון אותנו לעבר ההצלחה של כל אחד ואחת מאיתנו.

במאמר הבא: הסודות מאחורי אבחון מוצלח, ואיך זה עובד?

המרכז להכוון תעסוקתי בני ברק הדרך לפרנסה בכבוד
לעזרה בהשמה ואבחון תעסוקתי העלות מסובסדת משמעותית!!

הקליקו כאן לתיאום: 03-7707304
הכוון תעסוקתי אבחון תעסוקתי מציאת עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד