ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

גורם ביהדות התורה: ליברמן אסון לחרדים

התנגדות בקרב המפלגות החרדיות בעקבות ההתקדמות בין ראש הממשלה ליו"ר ישראל ביתנו • ראש הממשלה עדכן את ליצמן

ליברמן ודרעי, חברים? צילום: יעקב כהן, פלאש90
ליברמן ודרעי, חברים? צילום: יעקב כהן, פלאש90

החרדים חוששים ממינוי של ליברמן לשר הביטחון - בעקבות החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על הקמת צוותי מו"מ קואליציוני, אומר גורם ב'יהדות התורה' אומר ל'בחדרי חרדים' כי "ליברמן כשר הביטחון הוא אסון לציבור החרדי בנושא חוק הגיוס".

לדברי הגורם - "בוא לא נשכח שבשנת 2013, הלכנו לבחירות בגלל ליברמן שהתעקש לחוקק חוק גיוס נגד החרדים. ליברמן כשר ביטחון הוא אסון ליהדות החרדית, שהרי כל חוק משאיר לשר הביטחון את השיקול האם לגייס בחורי ישיבה או לא."

בתוך כך, ראש הממשלה התקשר לעדכן את שר הבריאות יעקב ליצמן בהתקדמות המגעים לצירוף ישראל ביתנו לממשלה. השר ליצמן בירך על האפשרות להרחבת הקואליציה, והדגיש כי הוא מצפה שלא ישתנו קווי היסוד ובייחוד חוק הגיוס.

ראש הממשלה התקשר גם ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שאמר כי יש הסכם קואליציוני חתום עם יהדות התורה, ונציגי המפלגה לא יאפשרו כל שינוי או תזוזה ממנו, בעיקר בנושא הביטחון.

מוקדם יותר היום התייחס יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס לאפשרות לכניסת ליברמן לממשלה, ואמר ל'בחדרי חרדים' כי "התבטאויותיו כלפי המגזר החרדי אכזבו אותי מאוד. הן כלפי חוק הגיוס, חוקי אישות וכו'. התבטאויותיו היום הן כמו של לפיד לפני שלוש שנים. היום לפיד כבר למד בדרך הקשה שהשנאת החרדים לא מוסיפה מנדטים. כמו כן, עלי לציין שלא שמענו כל השנים מפי בוזי התבטאויות כאלה נגד הציבור החרדי".

כזכור, ליברמן לא חסך ביקורת מהחרדים בשבתו באופוזיציה. לאחר אישור התקציב אמר ליברמן: "נתניהו מחויב יותר לחרדים. לאחרונה חולקו מיליארדים לחרדים בתקציב האחרון על דברים הזויים". לקראת תיקון חוק הגיוס אמר: "מה שעובר על הליכוד, הכניעה המוחלטת שלו למפלגות חרדיות נוגדת את כל הרוח של הציונות". ואף בישיבת סיעה במושב החורף על חוק השבת: "זהו עוד שלב שבו הממשלה הזו, שנמצאת גם כך בשליטת החרדים, הופכת את מדינת ישראל למדינת הלכה, תוך בגידה בציבור העולים ובחילונים".


ליברמן היום, צילום: ערוץ הכנסת
ליברמן וחרדים כנסת הרחבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד