י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בעקבות חשיפת 'בחדרי': מהומה בעדה החרדית - הגאב"ד נגד הבד"ץ

לאחר שהמאבק בת"ת 'טוב ירושלים' בבית שמש הוכרע על ידי מכתב חברי הבד"ץ, חזר בו הגאב"ד ברגע האחרון בצעד תמוה

הגאב"ד והראב"ד. צילום: שמואל דריי
הגאב"ד והראב"ד. צילום: שמואל דריי

מהומה מתחוללת בימים האחרונים בעדה החרדית, כאשר תלמוד תורה "טוב ירושלים" בבית שמש, העומד תחת נשיאותו של חבר בד"ץ העדה החרדית הגאון הרב אברהם יצחק אולמן, אשר בנו הרב מאיר שמעון אולמן משמש כמנהל המוסד בפועל - בונה בימים אלו בניין על גבי שטח שרכש מהמינהל.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', הבד"ץ גיבה את התלמוד תורה כנגד הקנאים הקיצונים וטען שהובא בפניו הסכם המכירה והקנייה מהעירייה, כאשר המהלך נעשה כמו בשאר המוסדות של העדה החרדית בבית שמש, דוגמת מוסדות עטרת יהושע ובית הכנסת שערי רמ"א של חבר בד"ץ העדה החרדית הגאון רבי יהושע רוזנברגר, ובתי הכנסת של קהל חסידי ירושלים וקהל פרושים.

אך עם כל זאת, ולמרות שעד עתה היה הדבר מוסכם גם בקרב הפלג הקיצוני בעדה החרדית, דווקא בחצר הגאב"ד הגרי"ט וייס, בחרו לצאת במתקפה חסרת תקדים נגד הנהלת תלמוד תורה 'טוב ירושלים', משום שלדבריהם הדבר נוגד את השקפת עולמה של העדה החרדית.

בימים האחרונים עלו הלהבות, וכתבי פלסתר ופשקווילים מכוערים פורסמו מצד אותם גורמים קיצוניים כנגד ראשי הנהלת תלמוד תורה "טוב ירושלים" על 'חטאם' בקניית שטח מהעיריה עבור בניין התלמוד תורה.

יצוין כי למרות הכל, רק הרבנים המזוהים עם קבוצות הסיקריקים בבית שמש, כדוגמת הרב יהושע רוזנברגר והרב מאיר הלר, העניקו גיבוי למאבק כנגד הנהלת התלמוד תורה.

עם התחממות המאבק, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', התכנסו בתחילת השבוע חברי בד"ץ העדה החרדית לישיבה מיוחדת לדון אודות השטח של תלמוד תורה "טוב ירושלים" בבית שמש, והחליטו כי מכיון שהנהלת התלמוד תורה רכשה את השטח מהעיריה בכסף מלא, וכמו שעשו שאר המוסדות של העדה החרדית בבית שמש, אין בכך שום בעיה ואפשר להשתמש בשטח.

במכתבם כותבים חברי בד"ץ העדה החרדית כי הם מתירים להנהלת תלמוד תורה "טוב ירושלים" להמשיך את הבניה, "וחפץ ה' בידם יצליח ויזכו לברך על המוגמר בשעטו"מ", כמו כן מוסיפים הבד"ץ באזהרה חמורה "וחלילה להפריע או להזיק למוסד או לבנייה בשום צורה שהיא".

על המכתב חתמו כל חברי הבד"ץ, כולל הגאב"ד הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך, שיצאו מגדרם לברך את הנהלת המוסד בברכה מרובה, למעט הרב יהושע רוזנברגר רבם של הסיקריקים בבית שמש. לפי שעה היה נדמה כי הפרשה באה לסיומה, עם הכרעתם של חברי הבד"ץ כולל הגאב"ד והראב"ד שהכריעו פה אחד כי הדבר אינו נוגד את השקפת עולמה של העדה החרדית,

אולם, היום (ד') בעקבות המכתב שנחשף, מתפרסם מכתבו של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וויס, שנכתב למנהל התלמוד תורה הרב מאיר שמעון אולמן, בו מודיע הגאב"ד למנהל הת"ת, שהמכתב שחתם יחד עם כל חברי הבד"ץ בראשותו ובראשות הראב"ד, בטל ומבוטל ואין להשתמש בו עוד, מאחר שאחד מחברי הבד"ץ הרב יהושע רוזנברגר לא חתם על המכתב.

בכירים בהנהלת העדה החרדית הביעו את תמיהתם עם פרסום המכתב המקומם שנכתב כנגד הנוהלים המקובלים במקרים אלו. "מעולם לא היה מושג כזה שהגאב"ד יבטל חתימה לאחר שכל חברי הבד"ץ בראשות הגאב"ד והראב"ד חתמו עליו", הם אומרים בכאב גלוי, "מה גם שהגאב"ד עצמו הרי חתם על המכתב בשעה שראה שהרב רוזנברגר לא חתם, ומה קרה לפתע שהחליט לבטל את חתימתו בעקבות הלחצים?"


המכתב של הגאב"ד
.
העדה החרדית מכתב בדץ הראבד טוב ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד